به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان بیجار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار کرد: شهرداری برای جمع آوری و پاک سازی تبلیغات پس از انتخابات از منابع درآمدی کافی برخوردار نیست و در همین راستا نامزدها باید برای تامین این هزینه ها کمک کنند.
بیژن زندیه افزود: تعدادی از نامزدها هزینه پاکسازی بعدی را پرداخت کرده اند ولی تعدادی هنوز اقدام نکرده اند.
وی نحوه تبلیغ برخی از کاندیداها را خارج از ضوابط و مقررات و خط قرمزها دانست و خواستار مدیریت بیشتر توسط ستادهای انتخابات شد.
*رای گرفتن با پخش حجم زیادی از عکس خیانت است
او تاکید کرد: این نوع رفتارهای تبلیغی که نامزدی بخواهد با استفاده از عکس، از مردم رای بگیرد یک نوع خیانت، بی احترامی و کوچک شمردن فکر و درک مردم است.
زندیه ادامه داد: این نامزدها با این روش چهره و سیمای زیبای طبیعت کوچک شهری را نیز تخریب می کنند اما این سئوال مطرح می شود که اگر این نامزد به عضویت شورا انتخاب شود چطور می تواند در حوزه زیباسازی شهر کار کند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیجار اظهار کرد: انتخابات شورای شهر و روستا توانسته است تا حدودی انتخابات ریاست جمهوری را تحت شعاع خود قرار دهد.
وی تاکید کرد: نباید کاری کرد که انتخاب مهم ریاست جمهوری در این وادی مغفول بماند هر 2 مهم است و در سرنوشت کشور، آینده فرزندانمان و جایگاه جهانی و اجتماعی نظام دارد مورد نیاز تاثیرگذار است.
*نامزدها به فکر راه های نو تبلیغ باشند
فرماندار بیجار گفت: روش های تبلیغی سالم و درست زیاد است، نامزدها به فکر استفاده بیشتر از فضای مجازی باشند.
وی ادامه داد: گفت و گوی چهره به چهره در تبلیغات تاثیر زیادی دارد و پاسخ منطقی به سوالات و انتظارات مردم نسبت به بنر و توزیع عکس اثرگذاری بهتری خواهد داشت.
وی به تذکرات و اخطارهای صادره به برخی از ستادها اشاره کرد و یادآور شد: اگر مدیریت تبلیغات برخی ستادها به سرعت وضعیت را کنترل نکند، ناچار به برخورد تندتر خواهیم بود.
زندیه اظهار کرد: تعداد زیاد نامزدهای شورای اسلامی یکی از عوامل ایجاد فضای رقابتی شدید و بی نظمی و تشدید اوضاع نامنظم است.
سرپرست شهرداری بیجار هم به ایرنا گفت: هر کجا که توزیع کنندگان عکس و بروشور به هر مقداری که بخواهند کاغذ توزیع می کنند و هیچ کجای شهر در امان نمانده است.
رحمان ولی پناه افزود: دریای کاغذ، بنر و بروشورهای تبلیغی کاندیداها طوری معابر و خیابان ها را پر کرده است که چشم هر عابری جز کاغذ تبلیغات چیزی مشاهده نمی کند.
وی به ضرورت وجود شور و نشاط انتخاباتی تاکید و خاطرنشان کرد: هر فعالیت اجتماعی و عمومی یک ظرفیت و اندازه خاصی دارد و نباید استاندارهای تبلیغات را زیر پا گذاشت.
وی با اشاره به اینکه فعالیت تبلیغاتی باید طوری باشد که مخاطب را سر ذوق ‌آورد، تاکید کرد: این حجم کاغذ پخش شده باید توسط شهرداری جمع آوری شود و روزانه چندین نیرو با دریافت حقوق از شهرداری و در واقع از مردم، فقط برای جمع آوری کاغذ کف پیاده روها و خیابان ها تعیین شده اند.
ولی پناه توصیه کرد: کاندیداهای شورای شهر می توانند با استفاده از راه های جدید تبلیغ با هزینه ای کمتر، شیوه مناسب و زیبا که هیچ تخریبی برای طبیعت ندارد سرعت اطلاع رسانی بیشتری هم داشته باشند.
سرپرست شهرداری بیجار با بیان هزینه های زیاد شهرداری برای تعیین محل تبلیغ عنوان کرد: تعدادی از نامزدها هزینه پاک سازی را پرداخت و انتظار داریم دیگر نامزدها نیز به سرعت اقدام کنند تا بتوانیم وضعیت زیباسازی شهر پس از انتخابات را ساماندهی کنیم.
در شهر بیجار که در 145کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است، خیابان های توحید شمالی و جنوبی، طالقانی جنوبی، شهید اردلان، بازار، بلوار امام (ره)، ابتدای ورودی شهرک ها، محلات تازه آباد، محمود آباد، کوی پردیس، میادین مرکزی، مساجد و پاساژها مکان هایی است که اکنون در کوران حجم عظیم تبلیغات شوراها قرارگرفته اند و تبلیغات ریاست جمهوری را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.