به گزارش ایرنا حسین دهقانی روز دوشنبه در نشست بررسی نحوه ارائه خدمات رسانی به سرمایه گذران در قالب طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کردستان با حضور معاون فرمانداری و جمعی از مدیران شهرستان بیجار افزود: کردستان ششمین استانی است که از سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری برخوردار می شود.
وی به اهداف پیش روی راه اندازی سامانه جامع سرمایه گذاری استان با رویکرد تسریع، تسهیل و کمک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اشاره کرد و ادامه داد: سالم سازی فضای اداری، تکریم سرمایه گذاران، صرفه جویی در وقت، نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و سرعت بخشیدن به روند صدور مجوزها از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.
دهقانی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت درخواست خود به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن از روند بررسی و صدور مجوز مطلع شوند.
او با بیان اینکه تمامی مراحل سرمایه گذاری در کوتاهترین زمان ممکن از طریق این سامانه انجام خواهد گرفت خاطر نشان کرد: موفقیت این طرح به همکاری و همراهی سرمایه گذاران و مدیریت شهرستان بستگی دارد.
در ادامه این نشست، مشاور سرمایه گذاری استاندار کردستان نیز گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری راهی به سوی جذب سرمایه گذار در استان کردستان است و سرمایه گذاران پس از ثبت درخواست در مدت یک هفته پاسخ خود را دریافت و در صورت موافقت در کمتر از یک ماه مجوز فعالیت آنها صادر خواهد شد که درنوع خود بی سابقه است.
رامین اسدی با تأکید بر رفع مشکلات و معضلاتی که فعالیت‌ سرمایه‌گذاری در استان را کند کرده است افزود: طولانی ‌بودن زمان پاسخگویی، بروکراسی اداری بیش از اندازه، طولانی بودن گردش امور، مراجعات مکرر سرمایه گذار و تکراری و غیرضروری بودن بسیاری از فرآیندهای پیش روی باعث شده است برخی سرمایه گذاران نتوانند در برابر مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران به فعالیت خود ادامه دهند.
وی بابیان برخی مزایای راه اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری اظهار کرد: کاهش هزینه‌ها از طریق کاهش مدت زمان انتظار، جلوگیری از امور اداری تکراری و ارائه مدارک اداری اضافی، افزایش کارایی در فرآیند انجام کار سرمایه‌گذاری، ساماندهی بیشتر امور، کارآمد و موثرترشدن منابع، شفافیت تصمیمات و از بین بردن انحصار اطلاعات از مزایای این پنجره واحد است.
اسدی در پایان دستیابی آسان به اطلاعات با هماهنگ‌سازی بهتر بین تمامی متصدیان امور، اثربخشی مطلوب و به موقع، پردازش سریع‌تر اطلاعات، پاسخ‌دهی سریع‌ و دقیق‌ را بعنوان مزایای پنجره واحد سرمایه‌گذاری برشمرد و خاطرنشان کرد: همه باید با تعامل و سعه صدر در این راه و طرح جدید همکاری تلاش نمایند تا نتیجه مورد نظر محقق شود.
بیجار دارای یک شهرک صنعتی است که از 50 واحد کارگاهی و تولیدی دارای مجوز آن 12 واحد فعال است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.