فردین سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید و تجهیز این تعداد روستا به دستگاه خودپرداز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نصب شده صرفه اقتصادی برای این وزارتخانه ندارد، افزود: با این وجود برای تجهیز ۴۷ روستای دیگر نیز سهمیه گرفته‌ایم که تا چند ماه آینده در این تعداد روستا نیز دستگاه خودپرداز نصب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۲۰ سایت تلفن همراه در مناطق مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: تا یک ماه آینده، ۶۰ سایت راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه تاکنون کار اجرای ۲۴ سایت انجام شده است.

سعیدی با بیان اینکه فونداسیون اغلب این ۶۰ سایت اجرا شده است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این ۱۲۰ سایت، بیش از ۶۰۰ روستا در کردستان از خدمات تلفن همراه با کیفیت آنتن دهی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

وی کردستان را از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه توسعه تلفن ثابت روستایی اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی ۶۸۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری در حال اجراست که ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده که در صورت تکمیل، تحول بزرگی در زمینه پهنای باند اینترنت ایجاد می‌شود.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.