رمضان یوسفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع از این میزان سهمیه ابلاغی، ۶ هزار و ۳۹ نفر سهم دوره سوادآموزی است که تاکنون ۶۳ درصد حجم ابلاغی محقق شده که سه هزار و ۸۰۸ نفر را شامل می‌شود و تا پایان دی ماه جاری مابقی نیز زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۴۰ نفر نیز سهمیه دوره انتقال بود که در این بخش ۲ هزار و ۹۶۲ نفر یعنی چهار درصد بیشتر از حجم ابلاغی زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان سهمیه ابلاغی دوره تحکیم(تثبیت آموزش‌های ارائه شده) را سه هزار و ۹۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: در این بخش نیز پوشش ۱۰۰ درصدی محقق شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمام تلاش ما توانمندسازی آموزش دهندگان ‌و جذب بی‌سوادان است و در این زمینه از مسوولان و دستگاه‌های مختلف انتظار می‌رود، آموزش و پرورش را یاری دهند تا تا حداقل در جامعه آماری ۱۰ تا ۴۹ سال، بیسوادی در استان باقی نماند.

یوسفی همچنین به وضعیت سواد در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و براساس آمارهای موجود سنندج با ۹۴.۱ درصد بالاترین و سروآباد با ۸۷.۸ درصد پایین‌ترین جمعیت باسواد استان را دارند.

وی تاکید کرد: بیشترین جامعه بی‌سوادی استان در میان زنان است که ناشی از شرایط فرهنگی و دیگر دلایل است و بیشترین درصد باسوادی با ۹۰.۸ درصد نیز به مردان تعلق دارد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران از اول تا هفتم دی با عنوان هفته نهضت سوادآموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.