آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در چهارمین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: با از بین رفتن توطئه و نقشه‌های دشمنان نیروهای آنها هم شناسایی شده و دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: وجود رهبری با بصیرت و هوشیار در کشورمان را نعمتی بزرگ برای جامعه دانسته و از این بابت خداوند متعال را شاکریم، معظم له با یک سخنرانی برای همه راهنما شده و صف خودی‌ها را از دشمنان جدا کردند.
نماینده ولی فقیه در کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید نگاه دیگری به منکرات داشته باشیم، یادآور شد: باید به حاشیه شهرها و مردم مستضعف که آسیب‌پذیرتر هستند توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه درآمدزایی و اشتغالزایی بر رفاه اولویت دارد و مسائل اصلی مردم محروم نیاید فراموش شود، افزود: برای رسیدگی به مشکلات حاشیه شهرها و نواحی منفصل شهری ضروری است کمیته‌ای تشکیل و با بررسی مسائل آنها در ابعاد مختلف، راهکارهایی ارائه و اجرایی شود.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه پیگیری مشکلات این مناطق نباید موجب ناامنی فکری و تلاطم جامعه شود،  تاکید کرد: بخشی از اعتبارات دولتی باید برای ایجاد اشتغال در این مناطق هزینه شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه شرایط کشور در وضعیتی است که هر کسی دغدغه منافع ملی دارد باید به آن واقف باشد، گفت: کینه‌توزترین دشمنان کشور تمام مویرگ‌های اقتصادی را بسته‌ و با این شرایط باید از گردنه بسیار خطرناکی عبور کرد.
بهرام نصراللهی‌زاده افزود: آرزوی دشمنان برآورده نشد چون برغم همه فشارها هیچ کاری در کشور تعطیل نشد، خدمات دولت، حقوق‌ها و حتی ساخت و سازهای عمرانی برقرار است.
وی با بیان اینکه ۲۹۰ هزار میلیارد ریال در سه ماهه گذشته به پروژه‌های عمرانی کشور تزریق شد، اضافه کرد: در کردستان هم همه مناطق کارگاه جاده‌سازی داریم و تنها امسال سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن همدان - سنندج اعتبار تزریق شده است.
نصراللهی زاده یادآور شد: در شرایط امروز کشور ضعف‌ها را در کنار کمبودها و مضایق ببینیم و قضاوت منصفانه‌ای در مورد دولت داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم گفت: مسئولان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب آنگونه که باید عمل نمی‌کنند و اگر هر مسوولی در هر جای که خدمت می‌کند وظیفه خود را به درستی انجام دهد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب محقق می‌شود.
محمود الله مرادی به معضلات اجتماعی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: نواحی منفصل شهری، دستفروشی و برخی خوابگاه‌های دانشجویی به مهمترین چالش و معضل اجتماعی در کردستان تبدیل شده است.
وی افزود: در نواحی منفصل شهری بیشترین موارد فساد در زمینه‌های فروش و مصرف مواد مخدر، خود فروشی و فروش و مصرف مشروبات الکلی را شاهد هستیم که نیاز به کنترل و بررسی عوامل به وجود آمدن این آسیب‌ها از سوی متولیان امور دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در بحث دستفروشان نیز متاسفانه علاوه بر اینکه فضا و منظر شهرهای ما زشت شده اند، برخی از این افراد به نام دستفروش در حال فروش و عرضه مواد مخدر و مشروبات الکلی هستند.
الله مرادی تاکید کرد: نظارت و کنترل بر دستفروشان نیز به هیچ عنوان صورت نمی‌گیرد و کنترل و نظارت‌ها تنها بر روی اصناف و بازاریانی صورت می‌گیرد که به صورت قانونی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.