فرماندهی حفاظت امور اراضی کشور ۹ ماه قبل با هدف تشدید اقدامات نظارتی حفظ اراضی باغی و زراعی کشور فعالیت خود را آغاز کرد و امروز ۱۲ آبان با حضور مسئولان کشوری و استانی دوازدهمین یگان این فرماندهی در کردستان فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم آغاز بکار این یگان با اشاره به اینکه کردستان داری ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار اراضی مرتع و کشاورزی شامل ۱.۷ درصد اراضی کشور است، افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از این میزان شامل اراضی زراعی و باغی است که ۵.۵ درصد این نوع اراضی کشور را تشکیل می‌دهد.

خالد جعفری افزود: با توجه به سهم ۵۰۵ درصدی اراضی زراعی استان از کل اراضی زراعی کشور و نقش این استان در تولید مواد غذایی باید تمامی این سطح محافظت شود تا آسیبی به امنیتی غذایی کشور وارد نشود.

وی یادآور شد: یگان حفاظت امور اراضی به عنوان یک اقدام فرابخشی در کشور از ۹ قبل کلید خورده و در کردستان نیز با همکاری این سازمان و فرماندهی انتظامی استان از امروز آغاز بکار می‌کند.

جعفری گفت: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی کردستان تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا با همکاری بین بخشی این یگان در ماموریت محوله خود در استان موفق شود.

متخلفان اراضی در کردستان ۹۰۱ فقره اخطایه دریافت کردند

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این مراسم گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۷ کارشناسان این مدیریت ۹۰۱ فقره اخطاریه به متجاوزان حریم و تغییر دهندگان کاربری اراضی اعلام کرده اند که ۲۹۳ مورد از این اخطاریه‌ها منجر به تشکیل پرونده قضایی شده است.

پیمان ملکی افزود: همچنین در این مدت ۱۹۶ فقره دادنامه بدوی و ۱۹۱ دادنامه تجدید نظر صادر شده که در نتیجه آن اراضی مربوط به ۱۳۸ فقره پرونده به صورت اجرای احکام و اراضی  ۹۷ پرونده نیز در قالب ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی قلع و قمع شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدیریت در راستای فرهنگ‌سازی تحقق قانون حفاظت از اراضی اجرای دوره‌های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: در این راستا طی سال‌های ۹۸ - ۹۷ هفت فقره فیلم آموزشی تولید و ۲۷ عنوان کتابچه، نشریه و پلاکارد منتشر شده است.

ملکی گفت: ارایه آموزش‌های مختلف نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته که در این مدت یک هزار و ۶۷۹ نفر از بهره برداران و ۲۹۳ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی استان در کارگاه های ویژه اموزش دیده اند.

در این مراسم سرهنگ خالد میرکی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان کردستان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.