علی باباییان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفظ بهداشت فرآورده‌های خام دامی و سلامت مصرف کنندگان و توجه ویژه به کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی‌ این واحدهایث صنفی متخلف تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه واحد عرضه مرغ کشتار روز تخلفات مکرری از جمله اقدام به عرضه مرغ تاریخ گذشته و فاسد، قطعه‌بندی غیرمجاز، عرضه جگر منجمد تاریخ گذشته و انجماد آلایشات کشتار روز انجام داده است، افزود: این تخلفات طی بازدیدهای بازرسان اکیپ بهداشت عمومی این اداره مشاهده و ثبت شده بود.

رئیس شبکه دامپزشکی سقز اضافه کرد: قبل از پلمب واحد عرضه کشتار مرغ، ۳۸ کیلوگرم جگر و سنگدان تاریخ گذشته و بعد از بازرسی اکیپ بهداشتی شبکه دامپزشکی هم ۱۴ کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده غیرمجاز از این واحد صنفی کشف و ضبط شد.

باباییان یادآور شد: از این واحد همچنین ۸۰ کیلوگرم جگر که سه ماه از تاریخ انقضای آن گذشته بود و در یک انباری به صورت مخفی نگهداری می‌شد، کشف و ضبط شد.

وی به پلمب واحد قصابی نیز اشاره کرد و گفت: این واحد صنفی اقدام به عرضه گوشت تاریخ گذشته و چربی صنعتی می‌کرد که با توجه به اینکه از واحدهای قصابی به صورت روزانه بازدید می‌شود، طی یک بازدید اکیپ بهداشتی دامپزشکی این تخلفات مشاهده شد.  

رئیس شبکه دامپزشکی سقز تاکید کرد: مصرف چربی صنعتی باعث سکته قلبی و یکسری بیماری‌های دیگر می‌شود، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود در صورت مشاهده فروش این موارد در قصابی‌های سطح شهر موضوع را به  دامپزشکی به ما اطلاع دهند تا با آنها به صورت قانونی برخورد کنیم.

باباییان با بیان اینکه در سقز ۵۰ قصابی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: شهروندان به برچسب بهداشتی گوشتی که در قصابی‌ها خریداری می‌کنند توجه کرده و از افراد سیار گوشت تهیه نکنند چون گوشت‌ دام‌هایی که توسط افراد سیار ذبح و توزیع می‌شود ممکن است به بیماری تب کریمه‌ و کنگو آلوده باشد لذا مصرف این نوع گوشت خطرناک است و تهدیدی برای سلامت مصرف کمننده بشمار میرود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.