مدیرشهرداری ناحیه ویژه بهاران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناحیه بهاران یکی از وسیع ترین نواحی شهرسنندج است و احداث فضای سبز و کاشت نهال با هدف آماده کردن فضایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان، ارتقای زیبایی سیما و منظر شهری در این ناحیه با جدیت پیگیری می‌شود.

عابدین لطفی با اشاره به کاشت ۲ هزار و ۳۰۰ نهال در معابر و پارک های این شهرک گفت: در این ناحیه گونه هایی نظیر کاتالپا،چنارجوهر ،کاج کامیس پاریس،بید مجنون، ختمی، کاج جونی پرس وانواع درختچه کاشته شد.

وی یادآور شد: علاوه بر کاشت این تعداد نهال و در ادامه احداث فضای سبزعملیات احداث یک هزار و ۳۵۰ مترمربع فضا جنب مسجد قبا درحال اجرا است.

مدیرشهرداری ناحیه ویژه بهاران همچنین به فعالیت های عمرانی انجام شده در این ناحیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضرعملیات کف فرش پیاده رو بلوار انتظام و پیاده رو خیابان بادینان جنب مسجد نور در حال اجرا است.

وی افزود: شهرک بهاران سنندج یکی از شهرک‌های پرجمعیت و وسیع ترین ناحیه شهر سنندج بوده که دارای جمعیت بسیار زیادی است، بنابراین ضرورت احداث فضاهای سبز در این ناحیه بسیار حائزاهمیت است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره میشود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از ۲۶۰ هکتار در مجموع ۹۰ بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت ۲ میلیون مترمکعب وجود دارد.

سرانه فضای سبز در این شهر ۶ مترمربع برای هر شهروند و نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.