به گزارش خبرنگار ایرنا، صباح محمدی شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات سفر با اشاره به پتانسیل و قابلیت بالای منطقه در جذب گردشگران داخلی و خارجی اظهار داشت: باید منطقه هورامان را آن چنان که شایسته فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله اش است، در نوروز 97 معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: نقاط ضعف و قوت کارهای انجام شده سال گذشته شناسایی و نسبت به رفع نواقص و تقویت نقاط ضعف تلاش می شود و مهمترین هدف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کسب رضایتمندی مهمانان، گردشگران و رونق منطقه است.
وی به خدمات دولت در راستای رضایتنمدی مردم و افزایش ورود گردشگران به منطقه نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی سایت اینترنت 4G همراه اول و ایرانسل در شهر اورامان تخت از مهمترین خدماتی است که برای افزایش رضایتنمدی گردشگران به منطقه انجام شده است.
بخشدار هورامان بر اهمیت رفتار مناسب با گردشگران و مهمانان نوروزی از سوی همگان تاکید کرد و گفت: مهمترین دغدغه مسئولان و مردم منطقه حفظ فرهنگ و سنت های قدیمی است که نباید در این ایام خدشه ای به آن وارد شود.
محمدی با بیان اینکه گردشگری یک فرهنگ است، اظهار کرد: فرهنگ، آداب و رسوم مردم منطقه هورامان با توجه به اصیل بودن آن به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح است.
به گزارش ایرنا، سفرهای نوروزی در کشور هر سال از 25 اسفند آغاز و تا 14 فروردین ادامه دارد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 52 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.