به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی روز پنجشنبه در همایش ویژه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم با تاکید مسلمانان را به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امر می کند و آن را وظیفه همه آحاد جامعه می داند.
وی اضافه کرد: امام علی (ع) می فرمایند، اگر مسلمانان در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نکنند، اشرار و دشمنان برآنها غلبه خواهند کرد و امنیت و آرامش را از آنها سلب خواهند کرد، بنابراین انجام امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است.
امام جمعه سروآباد تاکید کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث جلوگیری از عذاب و بلای آسمانی و زمینی می شود و موجب پیشرفت، آبادانی، شکوفایی و اجرای عدالت در جامعه خواهد شد.
وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بنا شده و بر پایه این فریضه مهم الهی به پیروزی رسید و اگر در طول 40 سال از عمر آن دشمنان نتوانسته اند به آن آسیبی برسانند به دلیل انجام این فریضه مهم الهی است.
معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با تسلیت فرا رسیدن ایام عاشورای حسینی (ع) اظهار کرد: پایه و اساس قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راه به شهادت رسیدند.
سیدعلی اصغر حسینی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه ساری و جاری بود، وضعیت اقتصادی کشور به این شکل نبود و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی به وجود نمی آمد.
وی یادآور شد: گستره امر به معروف و نهی از منکر شامل تمام مسائل و موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی است و هر کجا معروفی وجود داشته باشد، باید تبلیغ و تشویق شود.
وی گفت: ریشه بسیاری از چالش ها و مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، به عنوان مثال احتکار کالاهای اساسی مردم بزرگترین منکر کنونی جامعه است که ریشه آن در پایبند نبودن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش ایرنا، 20 تا 26 شهریور به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است. شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.