به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها در آستانه فرا رسیدن ماه مهر، فصل رویش علم و دانش، خیابان های سطح شهرهای کشور مملو از وجود زنان و مردانی است که می خواهند به هر نحوی که شده در حد توان خود مایحتاج تحصیلی فرزندانشان را تامین کنند.
مغازه های پوشاک، کیف و کفش و لوازم التحریری ها در این ایام رونق بیشتری به خود گرفته و جمعیت حاضر در آنها نشان می دهد حتی شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نیز نتوانسته برخی از پدر و مادرها را از وظیفه ای که در قبال فرزندشان دارند، دور کند.
در میان این همه تب و تاب خریدی که بر بازارها و مغازه ها حاکم است، چیزی که بیشتر از همه نگاه ها را به خود جلب می کند، ذوق و شوق کودکانی است که از خرید لوازم نو و جدید دارند و به محض وارد شدن به مغازه ای فارغ از دغدغه و نگرانی و قیمت ها، بدنبال شیک ترین و قشنگ ترین ها می گردند.
در این میان اما هستند کودکانی که نه تنها توانایی خرید اینگونه لوازم را ندارند بلکه تمام این سه ماه تعطیلی تابستان را کنار خیابان ها و سر چهار راه ها دستفروشی کرده اند تا شاید بتوانند باری از روی دوش والدین شان بردارند و امروز با حسرت نظاره گر ذوق و شوق همسن و سالان خود هستند.
براساس آمارهای موجود در حال حاضر هفت هزار و 500 دانش آموز نیازمند در استان کردستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و چشم امیدشان به دستان پر از مهر خیران و نیکوکارانی است که همواره حامی اقشار ضعیف جامعه هستند.
کمک های خیران و نیکوکاران به نیازمندان جامعه از طریق مختلف می تواند انجام شود اما کمیته امداد امام خمینی (ره) هر سال در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی با برپایی پایگاه هایی در قالب جشن عاطفه ها، زمینه ایی برای جمع آوری کمک های مردمی به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت فراهم می کند.
این جشن ملی فرصتی مغتنم برای تقسیم شادی هاست و خوشابحال کسی که از این فرصت استفاده کرده و با کمک هایی حتی اندک لبخند را جایگزین اشک می کند که گاه حتی شاید برای خرید یک جفت کفش ساده از چشمان زیبای کودکان نیازمند سرازیر می شود.
جشن عاطفه های امسال در سطح کشور در 2 مرحله برگزار می شود که مرحله اول این جشن امروز همزمان با سراسر کشور با شعار «لبخند مهر، بسته به مهر شما» در پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) مناطق مختلف استان کردستان نیز آغاز شد و فردا این جشن در مصلاهای نماز جمعه و 11 مهر در مدارس استان برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در آیین آغاز این جشن در میدان آزادی سنندج گفت: برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه بازگشایی مدارس فرصت بسیار خوبی برای کمک به دانش آموزان نیازمند است البته اصل مهم و مورد توجه در این جشن، همکاری و تعاون است.
حسین خوش اقبال اظهار داشت: کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه از تاکیدات دین مبین اسلام است و افراد متمکن وظیفه دارند همنوعان نیازمند خود را در زمینه های مختلف یاری دهند.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی و در راس آن استان کردستان همواره در کارهای خیر پیشگام بوده اند ابراز امیدواری کرد، خیران و نیکوکاران در این جشن ملی همچون گذشته مشارکت فعال داشته و زمینه نشاط و شادابی دانش آموزان بی بضاعت را در سال تحصیلی جدید فراهم کنند.
** پیش بینی جمع آوری 14 میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه ها
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان می گوید: جشن عاطفه های امسال 2 مرحله ای است و مرحله اول آن روزهای 15 و 16 شهریور در پایگاه های کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه و 11 مهر1 نیز در مدارس استان برگزار می شود.
هیوا رحیمی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده کمک های نقدی و غیر نقدی پس از جمع آوری در سریعترین زمان ممکن بین دانش آموزان نیازمند در سطح مدارس و با کمک آموزش و پرورش توزیع خواهد شد.
وی یادآور شد: امسال یک پایگاه درهر شهرستان و همچنین دفاتر کمیته امداد آماده دریافت کمک های مردمی در این جشن هستند و تاکید بیشتر ما بر جمع آوری کمک ها به روش های نوین و الکترونیکی است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کردستان اظهار داشت: افراد خیر و نیکوکاری که تمایل داشته باشند کمک های خود را الکترونیکی اهدا کنند می توانند از سامانه *8877*087# و یا شماره گیری 0968877 استفاده کنند.
وی با بیان اینکه جمع آوری کمک های مردمی به صورت الکترونیکی با هدف صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه ها انجام می شود، گفت: سال گذشته 14 میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه ها جمع آوری شد که پیش بینی امسال نیز همین مقدار است.
این روزها در آستانه فرا رسیدن فصل علم و دانایی نشاندن شکوفه های لبخند بر چهره کودکان نیازمند این سرزمین به مهر شما بستگی دارد، شما افراد خیر و نیکوکاری که هر جا نیاز به کمک بود، عاشقانه گام برداشته و مهر و عاطفه انسانی خود را نشان داده اید.
مرحله اول جشن عاطفه‌ها با شعار «لبخند مهر، بسته به مهر شما» روزهای 15 و 16 شهریور ماه جاری در میادین اصلی شهرها و مصلاهای برپایی نماز جمعه و مرحله دوم نیز روز چهارشنبه 11 مهر در سطح مدارس برگزار خواهد شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.