رضا ظاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 5 نفر از عشایر بختیاری که در این فصل از سال در مناطق قشلاقی خوزستان( منطقه چلو) به سر می بردند برای چیدن گیاهان دارویی از منطقه بازفت به روستای سرآقاسید در انتهای رشته کوه زردکوه وارد می شوند.
وی ادامه داد: این افراد از روز دوشنبه دوم اسفندماه وارد این منطقه کوهستانی شده اند و تا روز جمعه با خانواده های خود ارتباط تلفنی داشتند اما پس از آن ارتباطشان قطع می شود و تاکنون خبری از وضعیت آنها گزارش نشده است.
ظاهری تصریح کرد: این حادثه را شب گذشته خانواده های این 5 جوان مفقود شده به هلال احمر استان اطلاع می دهند که بلافاصله درخواست اعزام بالگرد شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخت گذر بودن منطقه، انجام عملیات جست و جو را مستلزم اعزام بالگرد به منطقه دانست و گفت: از آنجا که بالگردهای استان در منطقه دنا برای جست و جوی حادثه دیدگاه هواپیمای تهران- یاسوج قرار داشت به سرعت یکی از بالگردها به استان بازگشته و هم اکنون به همراه یک تیم کوهستان و واکنش سریع به منطقه اعزام شد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
این عشایر در فصل زمستان قشلاق خود را در مناطق گرمسیر خوزستان سپری می کنند و سپس در اردیبهشت ماه به استان باز می گردند.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.