به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری با موضوع اسناد توسعه استان و شهرستان ها تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت و استعدادهای بسیاری است که توجه به آنها نتایج مطلوب تری در توسعه به همراه دارد.
وی افزود: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند دستیابی به اهداف توسعه ای متناسب با جایگاه استان دغدغه دارند.
نکونام تصریح کرد: تدوین برنامه برای توسعه چهارمحال و بختیاری ناکافی و حرکت در مسیر فعالیت های عملیاتی و جهادی ضروری است.
وی یادآور شد: شناسایی موشکافانه موانع و عزم جدی تمامی مسئولان برای رفع این مشکلات و رسیدن به شاخص های توسعه همه جانبه باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: سپردن فعالیت ها و امور به افراد دارای تخصص و دانش کافی به عنوان یکی از مهمترین اولویت های مسئولان محسوب می شود.
وی افزود: برای پایه گذاری اقتصاد شکوفا باید استقامت داشت و فضایی قابل اعتماد را شکل داد تا همگان به صورت دلسوزانه برای آباد کردن ایران و چهارمحال و بختیاری گام بردارند و در این مسیر از بازی گری ‌های سیاسی دوری کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمرکز سرمایه فیزیکی و مالی در برخی نقاط یک عامل ضد اقتصادی است.
حبیب الله وفایی تاکید کرد: نیروی کار یکی از مصادیق این حوزه است که متأسفانه متعادل نبودن عرضه و تقاضا در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران که باعث وارد شدن یک شوک به متغیرهای کلان اقتصادی شد، توجه نکردن به ظرفیت های داخلی اقتصاد و اتکای زیاد به منابع نفت کشور که سایر کشورها قدر آن را بهتر دانستند را برخی دلایل بروز این مشکلات در کشور و به تبع آن در استان برشمرد.
وفایی تصریح کرد: تمرکز سرمایه فیزیکی و مالی در برخی نقاط یک عامل ضد اقتصادی است.
وی یادآور شد: تمرکز سرمایه باعث شده تا نیروی کار در برخی استان ها گران و در برخی استان ها همانند چهارمحال و بختیاری ارزان قیمت باشد.
معاون توسعه و برنامه ‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه امری جبری نیست، بلکه محصول حرکت آگاهانه آحاد جامعه است و منشور توسعه تبلور اراده، دانش و تجربه افراد آن جامعه است.
علیرضا شجاعی اظهار کرد: برخی از برنامه های توسعه چهارمحال و بختیاری تهیه شده و برخی در دست تدوین است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری از تجربه غلط توسعه سایر شهرهای بزرگ کشور مصون مانده و الگوهای جدید توسعه نیاز داشته که نقش علماء در این امر حائز اهمیت است.
به گزارش ایرنا، در نخستین نشست هم اندیشی توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری با موضوع اسناد توسعه استان و شهرستان ها تعدادی از دعوت شدگان و مشاوران طرح های توسعه ای استان در خصوص چگونگی دستیابی به توسعه در بخش های مختلف مطالبی را ارائه کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با 900 هزار نفر جمعیت است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.