به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز شنبه در آیین گشایش بنیاد امید ایرانیان شعبه چهارمحال و بختیاری افزود: وجود این مکتب و مسلک نه در شعار بلکه در عمل برای کشور ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین نیازهای جریان اصلاح طلبی نقد درون گفتمانی است و آن را باید پذیرفت و باید ظرفیت ارتباط گیری با توده و عامه مردم را داشته باشد.
به گفته وی،گفتمان قالب در این جریان باید گفتمان عامه محور باشد و انتظار است دکتر عارف به عنوان یکی از افراد شاخص اصلاحات این مساله را به ثمر برساند.
به گفته وی، بنده را متهم خواهند کرد که اصلاح طلب نیستم، اما تابلو نان خوردن از اصلاحات را هرگز بالای سر خود نخواهم برد ولی به بنیادهای معرفت شناسی اصلاحات اعتقاد دارم.
وی تصریح کرد: شعار اصلی بنیاد امید ایرانیان هویت است که این هویت باعث رشد نهال مردمی برگرفته از معارف اسلامی و انقلابی می شود.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: هویت دارای دو بعدی 'من ' و 'دیگری ' است و باید هستی و نیستی به صورت توام در مفهوم هویت مورد بحث قرار گیرد.
به گفته وی، بنیاد امید ایرانیان قرار است بذری را بکارد که نهال آن هویت است و توجه به دغدغه های اثر گذار در حوزه های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی که در واقع ابعاد هویت است.
نوریان وظیفه بنیاد را اعتلای کشور در راستای توسعه و پیشرفت عنوان کرد و یادآور شد: بهره گیری از جریان نخبگی با رویکرد اعتدال و خرد ورزی - که گوهر نایب است و عده ای در کشور از پرتو آن نان خورده و می خورند - رویکرد این بنیاد است.
نماینده مردم شهرستان های اردل ، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشارکت بخشی برای توسعه و پیشرفت کشور یک امر ضروری است و باید بار این مشارکت بخشی را نهادهای مدنی برعهده بگیرند.
علی کاظمی باباحیدری در این آیین افزود:در برنامه توسعه سوم و چهارم کشور بر بهره گیری از ظرفیت این نهادهای مدنی برای توسعه و پیشرفت کشور تاکید شده و این روند در کشور باید تداوم داشته باشد.
به گفته وی، بنیاد امید ایرانیان از ظرفیت همه نخبگان و فعالان حوزه های مختلف برای توسعه و پیشرفت کشور بهره خواهد گرفت.
کاظمی یادآور شد: بنیاد امید ایرانیان به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی پژوهشهای مختلفی در حوزه های اجتماعی انجام داده است و این پژوهشها می تواند برای تصمیم گیران در کشور و استان به عنوان یک سند آمایشی قابل استناد باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور محمدرضا عارف نماینده تهران ،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از فعالان سیاسی کشور و استان برگزار شد، الله کرم نصیری به عنوان مسئول این بنیاد در استان معرفی شد.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.