سید نعیم امامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راه اندازی نمایشگاه دائمی در بغداد در سفر نیمه اسفندماه سال 95 هیات تجاری استان متشکل از تعدادی بازرگان، 15 مدیر واحدهای تولیدی و صنعتی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه برای توسعه روابط تجاری این استان و تجار کشور عراق به بغداد، تصمیم گیری و مصوب شد و بزودی عملیاتی می شود.
به گفته وی، تولیدکنندگان و بازرگانان چهارمحال و بختیاری از بازار های تخصصی و عمده فروشی شهرهای بغداد، کربلا و نجف دیدار و در جلسات متعدد با بازرگانان و تجار کشور عراق زمینه های سرمایه گذاری و نیاز بازار عراق شناسایی و تصمیم گیری شد.
امامی افزود: بازرگانان استان در نشست های مشترک با اعضای اتاق دوستی ایران و عراق، اتاق مشترک ایران و عراق، سفیر ایران در عراق و سرکنسول ایران در کربلا نیازهای بازار کشور عراق و زمینه های سرمایه گذاری برای ایجاد خطوط تولید در بغداد تفاهم و تصمیم گیری شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: در نشست های مشترک بازرگانان استان و عراق، مواد لبنی، آرد، آب معدنی بسته بندی شده، انواع سنگ ساختمانی، تزئینی و نما، موکت و منسوجات، شیرنگ و پلاستیک بسته بندی از جمله تولیدات صادرات محور این استان و نیازهای کشور عراق شناسایی شد.
به گزارش ایرنا، 36 کشور هدف بازار صادرات کالاهای استان چهارمحال و بختیاری است که 99 درصد کالاهای استان به 10 کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، هند، امارات، ترکمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و ازبکستان صادر می شود.
در 11 ماه گذشته امسال 96 میلیون و 715 هزار و 234 دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد دارد.
هم اینک حدود 64 قلم کالا شامل انواع لوازم خانگی، کولر، آبگرمکن، یخچال، یخچال فریزر، مغز بادام، مصنوعات پلاستیکی، خامه، پنیر، دوغ، شیر، ماهی قزل آلا، خوراک دام و طیور، ماشین لباسشویی، مصنوعات فلزی، دانه های روغنی، کاشی، سرامیک، تراکتور، موکت، شکلات، ظروف چدنی، گیاهان دارویی، لوله و اتصالات، خوراک آبزیان، مفتول، بدنه کامیون و روغن نباتی از چهارمحال وبختیاری به صادر می شود.
استان چهارمحال وبختیاری دارای بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.