مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۷ بیمار مشکوک به این ویروس مثبت اعلام شد و بر این اساس، تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به ۱۰۸ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰۵ بیمار مشکوک به این ویروس در مراکز درمانی استان بستری شدند که تعداد زیادی از این بیماران با منفی شدن آزمایشات از بیمارستان ترخیص شدند و تنها ۶۶ نفر از این افراد همچنان بستری هستند.

شیرانی، همچنین از بهبود یافتن ۶۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: این افراد پس از ترخیص از بیمارستان باید به مدت ۲ هفته در خانه‌های خود قرنطینه باشند، تا سلامت دیگر افراد خانواده به خطر نیفتد و فرد به طور کامل بهبود یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده است، افزود: هدف ما غربالگری ۱۰۰  درصدی جمعیت استان و انتظار می‌رود این مهم در روزهای آینده محقق شود.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا  یا کووید ۱۹ اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.