سید احمد مرتضوی‌فرد روز یکشنبه در دیدار رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از استان تاکید کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ امدادگر آموزشی و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص در هلال احمر هستند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان هم‌اینک ۲۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت امدادی با خدمات‌رسانی شبانه‌روزی دارد.

مرتضوی‌فرد تصریح کرد: جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ۱۳ هزار متر مربع انبارهای اداری با ۱۶ قلم تجهیزات اساسی تخصصی برخوردار است.

وی یادآور شد: طرح مقابله عملیاتی با بحران‌های طبیعی در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری، نیازسنجی و راهکارهای علمی برای رفع مشکلات موجود در آن پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به توان فنی و تخصص بالای نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر این استان از توان آنان برای حوادث کوهستان و سیلاب سایر استان‌های کشور همواره استفاده می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پایگاه امدادهایی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح به‌زودی تکمیل و برای استقرار بالگرد آماده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری استانی پراکنده، کوهستانی و پُرحادثه اما با مجموعه ای توانمند، تخصصی و فنی است.

پایگاه امداد هایی چهارمحال و بختیاری در منطقه رحمتیه شهرکرد در ۱۲۰ هزار مترمربع شامل آشیانه بالگرد، پد بالگرد، مرکز و ساختمان آتش‌نشانی، مخازن سوخت، پناهگاه، استرحتگاه، کارگاه تجهیزات و ساختمان‌های مراقبتی، مرکز اردوگاه اسکان اضطراری و مرکز آموزش‌های تخصصی احداث می‌شود.

هم‌اینک یک فروند بالگرد به صورت مشترک با اصفهان در صورت ضرورت برای چهارمحال و بختیاری خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.