به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری ، اقبال عباسی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی شهرکرد اظهار داشت: آماده کردن زیرساخت‌ها و به حداقل رساندن موانع در تولید در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری در استان از اولویت خاصی برخوردار است.

وی، با تاکید بر  بررسی دقیق اعمال قانون کمیسیون ماده ۹۹ مبنی بر دریافت عوارض ساخت و ساز در خارج از محدوده شهری و روستایی، همچون مرغداری‌ها و کارگاه های تولیدی کشاورزی و خدماتی مصوب سال ۱۳۹۱ کشور، تصریح کرد: مسوولان و متولیان دریافت عوارض، باید استعلام لازم از مقامات مرتبط کشور را انجام دهند، تا در دریافت عوارض از بهره‌برداران شبهه‌ای نباشد.  

عباسی، از افزایش ۳۰۰ درصدی آب بهاء برای بهره‌برداران باغی استان نسبت به سال زراعی گذشته ابراز تاسف کرد و از مسوولان نظارتی و اجرایی استان درخواست کرد، با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و سرمازدگی محصولات باغی و زراعی استان در سال زراعی گذشته، در دریافت آب بهاء از تولیدکنندگان تامل و حداقل مبلغ دریافتی را اعمال کنند.

استاندار با اشاره به لغو سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان یادآور شد: به دلیل اینکه زمان سفر وزیر به استان محدود بود و نمایندگان مجلس در استان نیز خواستار حضور وزیر در شهرستانها بودند، این سفر به زمان دیگری که فرصت وزیر صنعت، معدن و تجارت بیشتر باشد، موکول شد.   
  
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در این جلسه با اشاره به تخریب محل آبگیر طرح ملی بن به بروجن از سوی برخی از افراد در استان همجوار، خواستار برخورد شدید شورای تامین استان همجوار با این افراد قانون‌شکن شد.

عباسی تصریح کرد: عده‌ای با زیر پا گذاشتن قانون، اخلاق و عرف به تخریب آبگیر طرح آبرسانی بن به بروجن که تامین کننده نیمی از آب شرب جمعیت چهارمحال و بختیاری است، اقدام کرده‌اند که بی‌شک این رفتار خلاف آن‌ها با برخورد قانونی همراه می‌شود.

وی، دفاع از حقوق مردم را از اولویت‌های مسوولان استان دانست و گفت: بی‌شک حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی با متخلفان که اقدام به تخریب آبگیر طرح کردند برخورد می‌کند و توان برخورد را هم دارد.

وی با تأکید بر اینکه صدای مردم چهارمحال و بختیاری باید از طریق مراجع قضایی شنیده شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیدار با رئیس قوه‌قضائیه از سوی مسؤولان استانی برای حل این مشکل داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری  گفت: از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان دادخواست حقوقی تنظیم و شکایتی از تخریب کنندگان محل آبگیر در استان همجوار ارائه شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1319127
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.