احمدرضا امینیان روز چهارشنبه در ستاد بازآفرینی شهرستان شهرکرد تاکید کرد: عملیات اجرایی تمامی طرح‌های بازآفرینی شهری که تاکنون در محله‌های هدف این شهرستان اجرایی نشده‌اند باید تا یک ماه آینده از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری آغاز شود.
وی افزود: به منظور تسریع در جذب اعتبار بازآفرینی شهری و بهره‌برداری به‌موقع از طرح‌های در حال اجرای این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی شهرستانی عضو ستاد بازآفرینی شهری هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال مستندات مربوط به آورده سهم ۴۰ درصدی خود در محله‌های هدف  و ناکارآمد اقدام کنند.
امینیان تصریح کرد: همچنین شهرداری‌های شهرکرد، هفشجان و شهرکیان شهرستان شهرکرد باید مطابق با دستورالعمل، اعتبار سهم ۳۰ درصدی در محله‌های هدف و ناکارآمد را عملیاتی کنند.
به گزارش ایرنا، برنامه ملی بازآفرینی شهری از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید در سیاست توسعه پایدار محسوب می‌شود که ارتقای کیفی و بهبود زندگی ساکنان در بافت‌های فرسوده را هدف قرار داده است.
بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای رفع مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری است، به نحوی که منجر به ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.
بافت‌های ناکارآمد شهری، پهنه‌هایی از شهر هستند که در مقایسه با سایر پهنه‌های شهر از جریان توسعه عقب افتاده، از چرخه تکاملی حیات جدا گشته و به کانون مشکلات و نارسایی‌ها تبدیل شده‌اند.
چهارمحال و بختیاری با وسعتی برابر ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع دارای بیش از یک هکتار بافت فرسوده شهری با نوعیت بافت ناکارآمد میانی و ۴۶۲ هکتار بافت سکونتگاه‌های غیررسمی است.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.