اقبال عباسی روز پنجشنبه در نخستین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان که با حضور معاون دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد، با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگیان در خصوص راه‌اندازی ۳۱ دانشگاه جامع فرهنگیان در کشور افزود: در فاز نخست این طرح از سال آینده ۱۰ دانشگاه جامع فرهنگیان در ۱۰ استان کشور دایر می‌شود که یکی از این استانها، چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به پراکندگی استان شهرستان‌های و وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری استان ، اظهار داشت: فعال کردن این دانشگاه باید در اولویت طرحها و برنامه‌های علمی و دانشگاهی استان قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون زمین برای راه‌اندازی این دانشگاه در نظر گرفته شده است و باید برنامه و طرح اولیه راه‌اندازی این دانشگاه در شورای برنامه استان تصویب و هرچه سریعتر تملک زمین انجام شود.

عباسی اظهار داشت: با توجه به مشکلات و کمبودهای دانشگاه فرهنگیان استان در این جلسه مصوب شد، تا زمان ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در استان به منظور تامین فضا و امکانات از ظرفیت مراکز آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان چند مجموعه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار  داده شود .

وی ، بر جذب دانشجو معلم بر اساس بومی‌گزینی تاکید کرد و گفت: به دلیل پراکندگی شهرستانهای استان از نظر جغرافیایی، باید از ظرفیت بومی هر منطقه برای آموزش و پرورش آن منطقه استفاده کرد.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست گفت: دانشگاه فرهنگیان یک رکن مهم دانشگاهی است و که باید از تمام ظرفیت این دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی استفاده کرد.

علی شهریارپور افزود: به منظور رفع مشکلات این دانشگاه در استان در سال گذشته ۳ میلیارد ریال اعتبار به پردیس خواهران اختصاص داده شد و امسال نیز از محل اعتبارات متمرکز در قالب طرح قانون متوازن ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شد که تاکنون ۷ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۳ پردیس خواهران و برادران در استان فعال است.

تیمور نظری‌فرد افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از یکهزار و ۸۷ دانشجو کارشناسی جذب این دانشگاه شدند، که ۷۷ درصد این دانشجویان در سراهای دانشجوی ساکن هستند.

وی اظهار داشت: از سال ۹۵ تاکنون ۹۴۲ دانشجومعلم در مقطع کارشناسی پیوسته از دانشگاه فرهنگیان استان فارغ التحصیل شدند.

وی  تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۱۴ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد پایین تر از نزم است.

نظری فرد، مهمترین چالش و مشکل پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان را مستهلک بودن سیستم گرمایشی، ساختمان دانشگاه، مسجد و انبار و کمبود شدید نیروی انسانی و فقدان حتی یک متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه و نبود سالن آمفی تئاتر و اجتماعات عنوان کرد.

وی در ادامه از راه‌اندازی بنیاد خیری حامی دانشگاه در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این بنیاد می‌توان در زمینه رفع مشکلات این دانشگاه گام موثری برداشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری اکنون نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی در سراسر استان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.