به گزارش ایرنا، الله کرم نصیری روز یکشنبه در نشست کمیته های فنی و نظارت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: مجموع اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری استان 4هزار و 660میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 4هزار و 30میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است.
به گفته وی، از این میزان تاکنون دو هزار و 589میلیارد ریال طرح اشتغال روستایی و عشایری برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سوی بانک های عامل انعقاد قرار شده است.
وی یادآور شد: انعقاد قرار داد بین بانک ها به منزله پرداخت حتمی تسهیلات اشتغالزا به طرحهای روستایی و عشایری است.
نصیری اظهار داشت :از مجموع اعتبارات نیز دو هزار و 580میلیارد ریال تسهیلات در کمیته فنی طرحهای اشتغالزای روستایی و عشایری به تصویب رسیده است و یک هزار و 200میلیارد ریال نیز از سوی دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد امام راحل و بهزیستی باید جذب شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری ، کاهش بسیار شدید انحراف از تخصیص تسهیلات در طرح را در این استان یادآور شد و گفت : با نظارت کامل تسهیلات اختصاص یافته به طرحهای اشتغالزا روستایی و عشایری در محل همان طرحها هزینه و سرمایه گذاری شده است.
نصیری گفت: تسهیلات پرداختی نباید به هیچ عنوان از مسیر انتخاب شده انحراف داشته باشد و در این زمینه کمیته نظارت 70درصد از طرحها را بررسی کرده است که انحراف از سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال در این طرحها انگشت شماره بوده است.
وی گفت : تلاش می شود با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل همین تعداد انگشت شمار انحراف طرحها رفع شود و اگر تسهیلاتی به جای اشتغال در زمینه دیگری سرمایه گذاری شده از طریق ضوابط قانونی بازگردانده شود.
به گفته وی، دستگاه های متولی اشتغال روستایی و عشایری در مقرر شد بحث تناسب سازی بیمه و اشتغال را در نظر بگیرند و تجدید نظر در این زمینه انجام شود.
نصیری یادآور شد: کمیته فنی از طرحهای سرمایه گذاران خارج از چهارمحال و بختیاری که قصد سرمایه گذاری در استان را دارند ، حمایت می کند و زمینه حضور سرمایه گذاران در طرحهای اشتغالزای استان فراهم شده است.
نصیری بیان داشت : نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری با توجه به تسهیلات پرداختی به متقاضیان نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است .
به گزارش ایرنا، در این نشست اعضا کمیته فنی و کارگزار توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار
در خصوص نظارت از طرحهای اشتغالزای روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری گزارشی خود را ارائه دادند.
براساس این گزارش از مجموع به 2 هزار و 412 طرح دریافت کننده تسهیلات روستایی و عشایری از یک هزار و 837طرح بازدید میدانی صورت گرفته است که بیش از 90 درصد از این طرحها در مسیر اشتغالزایی قرار داشته اند و مابقی نیز در حال اجرای طرحهای خود تا زمان بهره برداری هستند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.