به گزارش ایرنا، خانمحمد غیبی حاجیور روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: این در حالی است که تعامل و همکاری بین مدیران اجرایی و اعضای شوراهای اسلامی می تواند در تسریع پیشبرد امور موثر باشد، ضمن آنکه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مشکل ضعف قانون در ضمانت اجرایی مصوبات نیز رو به رو هستند.
وی یادآور شد: شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اینک تنها در حد یک نهاد نظارتی دیده می شوند و قدرت اجرایی قوی ندارد، به همین علت در بسیاری شهرها و روستاها، شوراها به شورای شهرداری یا دهیاری لقب گرفته اند.
حاجیور همچنین گفت: شوراهای اسلامی شهرستان ها و بخش های چهارمحال و بختیاری ردیف بودجه ای و منابع مالی ندارند و عملکرد این شوراها از ابتدای تشکیل تاکنون به علت وجود قوانین دست و پاگیر برای مردم رضایت بخش نبوده است.
دیگر عضو شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان های کشور نیز گفت: بازنگری و اصلاح بسیاری از قوانین کشور و به روزرسانی آن ها باید مورد توجه باشد.
مهدی محمودی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در 7 اصل به شوراهای اسلامی شهر و روستا اختیار داده است و این در حالی است که مسئولان اجرایی توجهی به این اختیارات قانونی شوراها ندارند.
شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری 9 عضو به نمایندگی از 9 شهرستان استان دارد که از این تعداد 2 نفر به نمایندگی از چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان های کشور حضور دارند.
هم اینک یکهزار و 883 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری هستند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.