به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در پنجمین نشست شورای مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در سال جاری با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدیریت 3 موج بارندگی اخیر افزود: استقرار سلسله مراتب اداری در محل خدمت، لغو تمامی مرخصی های مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها و حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران جزو مهمترین تدابیر برای مقابله با خسارت های احتمالی ناشی از این بارش هاست.
عباسی تصریح کرد: شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی ماشین آلات بخش خصوصی و دولتی، جلوگیری از تردد عشایر، استقرار دو فروند بالگرد، تامین سوخت مورد نیاز مردم مناطق در معرض خطر به میزان 20 روز و پُر کردن انبارهای جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات برای مقابله با حوادث احتمالی به شمار می رود.
وی یادآور شد: بارش های سیل آسا حدود 6 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وارد کرد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از این میزان 2 هزار و 380 میلیارد ریال به بخش کشاورزی، 2 هزار و 490 میلیارد ریال به حوزه زیرساخت و یکهزار و 120 میلیارد ریال به مسکن شهری و روستایی وارد شد.
وی گفت: البته بسیاری از محرومیت ها و مشکلات موجود در مناطق مختلف بویژه دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ مربوط به سال های گذشته است.
عباسی همچنین اقدام رئیس جمهوری آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم و تاکید کرد: این حرکت استکبار جهانی به معنای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز به نمایندگی از اعضای شورای تامین استان گفت: اقدامات آمریکا راه به جایی نخواهد برد.
سردار غلامعباس غلامزاده تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر روز قدرتمندتر و در خدمت به مردم و نظام مصمم تر است.
وی در خصوص بارش های اخیر افزود: اعضای شورای تامین استان از استاندار بلحاظ اندیشیدن تدابیر لازم، مدیریت به موقع بارش ها و جلوگیری از بروز خسارت های جانی و مالی در استان قدردانی می کند.
غلامزاده تاکید کرد: حضور میدانی استاندار در مکان های بحرانی، برگزاری بموقع نشست های شورای هماهنگی مدیریت بحران، همراهی مردم، همکاری مسئولان و اطلاع رسانی بموقع رسانه های گروهی در کاهش خسارت های احتمالی ناشی از بارندگی ها نقش آفرینی کرد.
وی یادآور شد: مجموعه این تلاش ها باعث شد تا چهارمحال و بختیاری در نوروز امسال و بویژه در زمان بارش های بحران زا با مشکل امنیتی مواجه نشود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بدنبال 11 سال خشکسالی مستمر، بارش های این استان تا پایان شهریور 1397 با کاهش یکهزار و 300 میلیمتری مواجه شد.
شاهرخ پارسا تاکید کرد: در سال زراعی جاری 781 میلیمتر بارش در چهارمحال و بختیاری ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 458 درصد رشد دارد.
وی افزود: ارتفاع کنونی برف در کوهرنگ 46 سانتیمتر است که این میزان در میانگین بلندمدت برابر 24 سانتیمتر بوده است.
پارسا پیش بینی کرد: از اواخر جمعه هفته جاری هوای چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می گیرد و شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز بارش های موثری را در استان شاهد هستیم.
پارسا یادآور شد: از امروز سه شنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری نیز بارش های رگباری در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری را شضاهد هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان 3 هزار و 734 کیلومتر راه دارد که از این میزان 2 هزار و 370 کیلومتر روستایی و بقیه اصلی است.
داریش حسنی اظهار داشت: از مجموع راه های روستایی چهارمحال و بختیاری یکهزار و 538 کیلومتر راه آسفالته و 831 کیلومتر جاده شوسه و خاکی است.
وی تاکید کرد: امسال 105 پروژه در حوزه راه های روستایی، اصلی و فرعی با 400 درصد افزایش اعتبارات نسبت به سال های قبل در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود.
حسینی به جوشش چشمه های فصلی در برخی ساختمان های منظریه شهرکرد نیز اشاره و تاکید کرد: این طرح مشکلاتی دارد که باید هدایت، مدیریت و رفع شود.
وی اظهار داشت: هم اینک آماده بسیاری طرح های مسکن مهر چهارمحال و بختیاری انجام نشده و 80 درصد معابر از سوی پیمانکاران آسفالت نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بدنبال شدت بارش ها و ضرورت خدمات رسانی مطلوب این اداره کل به مردم نقاط مختلف استان برخی نیروهای راهداری با گذشت 3 ماه هنوز نتوانسته اند با خانواده های خود دیدار کنند.
احمد جمشیدی تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری 6 هزار و 700 دستگاه پل وجود دارد که از این تعداد 300 دستگاه پل بزرگ است که در بارندگی های اخیر خسارت ندید.
وی افزود: در بارش های سیل آسای اخیر ماشین آلات در نقاط بحرانی مستقر، بانک اطلاعاتی ماشین آلات دولتی و خصوصی تهیه و محدودیت ترافیکی در برخی محورهای ارتباطی اعمال شد.
جمشیدی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در سال گذشته با 84 روز بارش برف و کولاک شدید مواجه بود.
وی با اشاره به بارش های فوق سنگین در شهرستان کوهرنگ و ارتفاع 4 متری برف در کوهرنگ یادآور شد: نوسازی ماشین آلات و تجهیزات مرتبط با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیل سه موج اخیر بارش ها به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
محمد اسلامی در سفر 2 روزه خود به چهارمحال و بختیاری به شهرستان های سیل زده استان سفر کرد تا خسارت ها را برای ارائه گزارش به هیات دولت اعلام کند.
سیلاب 3 موج اخیر بخش های زیربنایی از جمله تعدادی از پل ها و جاده های روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری را تخریب کرد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.