رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در کلیسای حضرت مریم(س) در ارومیه گفت: باید با اتحاد و تلاش تروریست ها را از منطقه خارج کرد.

به گزارش جماران، صفحه اینستاگرام علی لاریجانی نوشت: دکتر علی لاریجانی که امروز (یکشنبه، 26 شهریور ماه) به استان آذربایجان غربی سفر کرده در کلیسای حضرت مریم ارومیه حضور یافت و گفت: برای بنده مسرت بخش است که در روز عبادتمسیحیان و آشوریان در این کلیسا حضور یافتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی کلیسای حضرت مریم ارومیه گفت: این کلیسا محل رجوع مسیحیان و آشوریان است، تردیدی نیست که در تفکر اسلامی توجه خاصی به پیروان اهل کتاب شده و در قرآن_کریم درباره حضرت مسیح و معجزاتشان آیاتی مشاهده می‌شود که مربوط به قبل و بعد از تولد حضرتعیسی است و این حجم توجه به مسیحیت در قرآن نشان دهنده این است که نگاه اسلام به مسیحیت نزدیک است.

وی افزود: آثاری از حواریون به چاپ رسیده و کتاب یوحنا بیانگر یک نگاه عمیق توحیدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون_اساسی به پیروان اهل کتاب و مسیحیت توجه شده که برخاسته از یک ریشه فکری است.

دکتر لاریجانی گفت: امروز تروریست‌ها به معضلی برای همه دنیا تبدیل شده است و در بحران حوادث تروریستی آقای بت کلیا پیگیر مسائل مسیحیان بودند و نگرانی‌های خود را در خصوص ظلم‌ به مسیحیان و تخریب آثار تاریخی مسیحیان بیان کردند و بنده با مسئولان کشور سوریه مذاکراتی داشتم که تا آنجا که می توانند مشکلات را حل کنند. باید با اتحاد و تلاش سعی شود که تروریست‌ها را از منطقه خارج کرد.

وی ادامه داد: از توجه استاندار آذربایجان غربی، شهردار ارومیه و مسئولان استانی به میراث فرهنگی قدردانی می‌کنم و توصیه می‌کنم حمایت خود را از مراکز فرهنگی داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجلس و در قانون بودجه به مراکز دینی توجه شده که شامل مساجد مسلمانان و اماکن مذهبی فرق اهل کتاب می‌باشد و امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.