به گزارش ایرنا سعید کتابی روز سه شنبه در نشست کمیته برگزاری آیین تجلیل و رونمایی از کتاب 'مسعود جعفری جوزانی' اظهار داشت: سی ام مردادماه امسال کتاب مسعود جعفری جوزانی با عنوان 'گردش تصویر' رونمایی می شود.
وی افزود: این کتاب حاصل 20 جلسه مصاحبه با 'مسعود جعفری جوزانی' است که توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور به رشته تحریر درآمده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: 'مسعود جعفری جوزانی' در سینمای ایران صاحب سبک است که همزمان با رونمایی از کتاب زندگی نامه وی، از شخصیت و جایگاه ارزنده و ماندگار هنری وی نیز تجلیل می شود.
کتابی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید برای برگزاری آیینی درخور شان و جایگاه این هنرمند ملایری پای کار باشند افزود: این یک رخداد بزرگ فرهنگی و هنری است که باید در سطح ملی انعکاس داده شود.
وی ادامه داد: 'مسعود جعفری جوزانی' که هیچگاه شهر و زادگاه خود ملایر را فراموش نکرده است، همواره در آثار خود برای مخاطبانش ارزش والایی قائل است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز برگزاری این آیین را داری تاثیرگذاری بالایی در روند فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان دانست و گفت: وظیفه داریم در این آیین به جایگاه ویژه 'مسعود جعفری جوزانی' ادای دین کنیم.
غلامرضا جمالی زاده افزود: به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور کتاب زندگی نامه 'مسعود جعفری جوزانی' گردآوری شد که یک کار فاخر فرهنگی و هنری است.
وی ادامه داد: همچنین 40 پوستر از فعالیت های هنری 'مسعود جعفری جوزانی' توسط این مرکز تهیه شده است که همزمان با آیین رونمایی از کتاب و تجلیل از وی، در قالب نمایشگاه از 30 مرداد به مدت 10 روز در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر دایر می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بیان کرد: پوستر نمایشگاه عکس و کتاب زندگی نامه 'مسعود جعفری جوزانی' از پایان هفته جاری در سطح شهرستان، فضای مجازی و نهادها، ارگان ها و مکان های عمومی توزیع می شود.
جمالی زاده یادآور شد: در پایان آیین تجلیل و رونمایی از کتاب این هنرمند، فیلم 'پشت دیوارهای سکوت' در سینما بهمن ملایر برای نخستین بار اکران عمومی می شود.
وی گفت: ممکن است برخی از عوامل این فیلم همچون 'بهزاد فراهانی' و 'شقایق فراهانی' نیز همزمان با اکران عمومی فیلم حضور داشته باشند.
مسئول روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه منطقه غرب کشور نیز گفت: گزیده 20 جلسه مصاحبه با 'مسعود جعفری جوزانی' که بخشی از آن مربوط به دوران کودکی وی است، تبدیل به مصاحبه زنده شده و در آیین تجلیل از وی پخش می شود.
حسن افشار بیان کرد: 'امیرشهاب رضویان' از کارگردانان و هنرمندان برجسته کشوری نیز سخنران ویژه این آیین است.
وی با بیان اینکه آیین تجلیل و رونمایی از کتاب 'مسعود جعفری جوزانی' در راستای رویداد بین المللی همدان 2018 برگزار می شود افزود: این امر موجب جذب گردشگر فرهنگی می شود.
مسئول روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه منطقه غرب کشور گفت: انتظار داریم در این آیین یک خبر دست اول توسط 'مسعود جعفری جوزانی' اعلام شود که در رویداد همدان 2018 اتفاق بیفتد.
به گزارش ایرنا، 'مسعود جعفری جوزانی' یکی از کارگردانان و فیلم سازان مشهور ایرانی است که در آذرماه سال 1327 در جوزان ملایر به دنیا آمد و در رشته فیلم سازی و کارگرانی در دانشگاه سان فرانسیسکو تحصیل کرده است و فوق لیسانس رشته کارگردانی و فیلم سازی دارد و موسس و مدیر موسسه جوزان فیلم است.
وی آثار فاخری همچون در چشم باد، دل و دشنه، سایه خیال، ایران برگر، چشمهایش، جاده های سرد، در مسیر تندباد، هفت ترانه، یک مرد یک خرس، بلوغ و پشت دیوار سکوت را در کارنامه هنری خود دارد.
30 مردادماه امسال در آیینی از کتاب زندگی نامه وی با عنوان 'گردش تصویر' رونمایی شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.