نفیسه بیگم میرکتولی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مخاطبان آموزش های عمومی فوریت های پزشکی به 11 گروه تقسیم شدند و برای همه گروه های آموزشی، محتوای درسی آموزشی در قالب کتاب تهیه شده است.
وی اضافه کرد: بنابراین برای دانشگاه های علوم پزشکی استان ها، دستور العمل های آموزش عمومی بر اساس هر فصل ارسال شد تا بتوانند به مخاطبان بر اساس فصلی که در آن قرار داریم آموزش های لازم را ارائه دهند.
معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور بیان کرد: افرادی که متقاضی حضور و شرکت در این دوره های آموزشی هستند می توانند به این مراکز در استان ها مراجعه و نام نویسی کنند.
میرکتولی گفت: هم اینک فوریت های پزشکی در مراکز دانشگاهی تا مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد و از امسال دانشگاهها در مقطع کارشناسی فوریت های پزشکی به صورت پیوسته نیز دانشجو می پذیرند.
وی بیان کرد: اورژانس کشور در حوزه آموزش های تخصصی اقدام به استاندارد سازی کرده و در این راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دوره های آموزشی بین المللی در کشور برگزار شده تا سطح این دوره آموزشی به استانداردهای بین المللی برسد.
معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور افزود: برای آموزش های تخصصی، آکادمیک و دانشگاهی با معاونت آموزشی وزارت بهداشت تعامل نزدیک با هدف تقویت زیر ساخت های آموزشی و توانمند سازی اساتید و مدرسان حوزه فوریت های پزشکی برقرار شده است.
میرکتولی بیان کرد: برای 14 هزار نیروی عملیاتی اورژانس هم دوره های مهارتی پیش بینی شده و به تازگی المپیاد فوریت های پزشکی برگزار شد.
سی و سومین همایش روسای اورژانس پیش بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور به میزبانی همدان برگزار شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.