محمود رضا عراقی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان افزود: در این اتاق فکر از تمامی ایده ها و نظرات بخش خصوصی در حوزه گردشگری استقبال می شود.
وی با بیان اینکه در اتاق فکر تشکیل شده نحوه تبلیغات، اطلاع‌ رسانی، آموزش و برگزاری رویدادهای همدان 2018 به صورت مداوم بررسی می ‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ هایی برای معرفی استان در بعد فراملی انجام شده است.
عراقی بیان کرد: علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 2 رویداد همدان و یک رویداد تبریز را محور گفتمان گردشگری کشور عنوان کرده است و این افتخاری برای این استان است.
وی رویداد 'همدان 2018' را یک فرصت طلایی برای بهره بردن از ظرفیت های گردشگری همدان دانست، گفت: برگزاری رویدادها از راه‌های مهم معرفی همدان به جهانیان است.
معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ ها در راستای برگزاری رویداد همدان 2018 بیان کرد: از جمله مواردی که باید در اصلاح و توسعه زیر ساخت ‌ها مد نظر قرار ‌گیرد سیمای شهری و ساماندهی ورودی های شهر است.
عراقی طرح پیاده راه را یکی از مهمترین جاذبه های همدان برشمرد و گفت: از تمامی استان ها دعوت شده است از طرح پیاده راه همدان بازدید و با آرامش و به دور از هیاهوی خودروها، مسیر آرامگاه بوعلی سینا تا تپه هگمتانه را طی کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: امکان رزرو برخط (اینترنتی) اسکان فرهنگیان در استان بیش از گذشته توسعه یافته است تا مسافران بتوانند بدون مراجعه به پایگاه های اسکان به مدارس مراجعه کنند و از اتلاف وقت آنها جلوگیری شود.
محمد بداغی ادامه داد: 19 پایگاه اسکان فرهنگیان در سطح شهرستان ها، نواحی و مناطق استان فعالیت دارند و روزانه امکان اسکان نوروزی هفت هزار نفر در پایگاه های این مجموعه وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 6 خانه معلم و مرکز آموزشی رفاهی در قالب مراکز اسکان دائمی استان گفت: 160 مدرسه با هزار و 443 اتاق در مراکز اسکان موقت برای پذیرش مسافران نوروزی آماده‌ سازی شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست طی حکمی' بهنام افتخاری' به عنوان دبیر اتاق فکر گردشگری همدان و به عنوان مشاور معاون امور عمرانی استانداری در زمینه تعامل با بخش خصوصی منصوب شد.
329 هزار مسافر از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سالجاری از مکان های تاریخی استان همدان که برای بازدید از آنها نیاز به بلیط است، دیدن کردند.
همچنین 213 هزار تن از اماکن تفریحی و توریستی این استان و 2 میلیون و 191 هزار مسافر از جاذبه های طبیعی همدان همچون سراب ها بازید کردند.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد و در سال 2018 نیز به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است که در این راستا میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.