بهاره نوری صفا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام هشت بیمارستان شهر همدان به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری متصل هستند.
وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه تصفیه خانه بیمارستان سینا، مشکل مدیریت فاضلاب این بیمارستان نیز رفع شد، یادآوری کرد: فاضلاب بیمارستان ابن سینا تا سال گذشته به صورت خام وارد محیط زیست شده و در بستر رودخانه فصلی تخلیه می شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اضافه کرد: این موضوع علاوه بر آلودگی محیط زیست، اعتراض و شکایت مردمی ساکنان قسمت های روبروی بیمارستان را نیز در پی داشت.
نوری صفا با بیان اینکه از سال 94 با مکاتبات متعدد اداره محیط زیست شهرستان همدان، پیگیری مسئولان بیمارستان برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب آغاز شد، گفت: در نهایت سیستم تصفیه فاضلاب این بیمارستان به صورت سامانه پیش ساخته به بیمارستان منتقل و در سالجاری بهره برداری شد.
وی توضیح داد: سیستم یاد شده از نوع هوازی است و فاضلاب تمامی بخش های بیمارستان به آن هدایت شده است و پس از انجام فرآیند تصفیه از انتهای سیستم خارج می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان افزود: در حال حاضر پساب خروجی این تصفیه خانه به بیرون بیمارستان هدایت می شود و مقرر است از ابتدای سال 1397 برای آبیاری فضای سبز بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد.
نوری صفا بیان کرد: با این اقدام علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، در مصرف آب نیز صرفه جویی موثری می شود که در شرایط فعلی وضعیت آب استان، واجد ارزش است.
وی تاکید کرد: کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه این بیمارستان بر اساس هماهنگی به عمل آمده با آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، به طور مرتب ارزیابی می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.