به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در ملایر اظهار کرد: هدف دولت ایجاد شرایط و زمینه مناسب برای ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای مردم است.
وی افزود: سیاست دولت تدبیر و امید بر این است که اگر می خواهیم جامعه ای موفق در تمامی عرصه ها داشته باشیم، باید با نشاط زندگی کنیم و این روحیه را در بین مردم زنده کنیم تا بتوانیم فکر، ذهن و انرژی خود را برای کارهای بزرگ تر و مهمتر متمرکز کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر هنرمند نیستیم، حداقل هنرزدایی نکنیم، بیان کرد: موسیقی سنتی ایران آینه تمام نمای روح و تاریخ ایرانی ما است که باید پاس داشته شود و همه باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.
رضایی ادامه داد: موسیقی سنتی ایران و هنرمندان ما در این عرصه با گرایش ها و ارزش های والای معنوی که در آثار و تولیدات ارزشمند آنان متبلور است، از هرگونه خطرها و نگرانی هایی که به مردم آسیب بزند، مبری است.
وی بر لزوم توجه مسئولان به عرصه فرهنگ و هنر و تجلیل از هنرمندان تاکید کرد و گفت: در جامعه کنونی ما که گستره آسیب های اجتماعی نگران کننده و تهدیدی جدی به شمار می رود، به طور قطع یکی از راه های مبارزه و کاهش این آسیب ها فراهم کردن فضایی پرنشاط و شاد برای مردم است.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: این وظیفه خطیر هنرمندان است که با توجه به اثرگذاری بالا و مقبولیتی که در بین مردم و جامعه دارند، در کنار مسئولان برای ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی به ویژه ایجاد امید و نشاط در بین مردم تلاش کنند.
رضایی با بیان اینکه هنر و هنرمند در جامعه بسیار مظلوم است افزود: در تمامی عرصه ها باید از هنر و هنرمندان تجلیل کنیم و از هنر ارزشمند آنها بهترین استفاده را برای پیشبرد کارها داشته باشیم.
وی خطاب به مسئولان اجرایی این شهرستان تاکید کرد: طبق سیاست های دولت باید بسترسازی لازم برای ایجاد فضایی شاد، متنوع و بانشاط طبق قانون و در چارچوب مناسب برای مردم و برگزاری برنامه ها و رویدادهای فرهنگی مناسب ایجاد کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز فزود: یکی از مهمترین اولویت های این نهاد توجه به عدالت فرهنگی در سراسر استان همدان بوده است.
فاضل عبادی با بیان اینکه تمامی برنامه های ما متناسب با سلیقه ها و سنین متفاوت است، بیان کرد: با توجه به تولیدات فضای مجازی و تهاجم فرهنگی، تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم برنامه های مطلوب و با کیفیت را برای مردم و نسل جوان امروز تولید و مخاطبان خود را جذب کنیم.
وی با اشاره به یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید مبنی بر توجه به فرهنگ و هنر گفت: در این راستا نامگذاری سالنامه فرهنگی استان را داشتیم که بر اساس آن برنامه های محلی برای معرفی مفاخر استان شکل گرفت.
عبادی برندسازی و تلاش برای اجرای برنامه های فرهنگی، علمی و مرتبط با کودکان و نوجوانان، توجه به مراکز هنری و فرهنگی و تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه را از دیگر برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: موسیقی می تواند یکی از زمینه های ایجاد این فضا و ظرفیت ها در استان باشد.
به گزارش ایرنا، بیستمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان که سوم و چهارم بهمن ماه به میزبانی ملایر برگزار شد، عصر روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.
در این جشنواره 66 اثر هنری در قالب 62 هنرمند به صورت انفرادی در 10 رشته و چهار گروه در رشته گروه نوازی شرکت کردند.
کیوان کیارس، آرش شهریاری و محمدرضا فیاض از اساتید و هنرمندان موسیقی کشور به عنوان داوران این جشنواره حضور داشتند.
95 هنرمند در رشته های تنبک، دف، پیانو، گیتار، تار، آواز، نی، تنبور، سه تار، سنتور و گروه نوازی به مدت 2 روز با هم رقابت کردند.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده و بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.