به گزارش ایرنا، عباس چشمه قصابانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فعالیت گسترده کوهنوردان در قالب صعودهای انفرادی و گروهی، از تیم های کوهنوردی خواسته ایم تا نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت رسمی خود اقدام کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون تنها باشگاه سامان مجوزهای رسمی فعالیت را اخذ کرده و سایر باشگاه ها فاقد مجوز هستند هر چند باشگاه آنها فعال است اما در صورت بروز هرگونه اتفاق نمی توانند از حمایت های قانونی برخوردار شوند.
چشمه قصابانی افزود: در گذشته 20 گروه کوهنوردی فعالیت داشته اند و اکنون تمامی گروه ها برای دریافت امتیاز و مجوز می توانند به هیات کوهنوردی استان همدان مراجعه کنند.
وی، ویژگی های دریافت مجوز قانونی را مشارکت در برنامه ها و حمایت های لازم دانست و گفت: تمامی گروه ها و صعودهای دسته جمعی بهتر است ضمن آشنایی لازم به مسایل حقوق ورزشی، دوره های آموزشی مختلف کوهنوردی به ویژه امداد پزشکی کوهستان را فرا گیرند.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا مرگ و میر ناشی از صعودها به صفر برسد اما نیاز به حمایت همه جانبه است.
چشمه قصابانی از پناهگاه های همدان به عنوان مجهزترین مکان های غرب کشور در ارتفاعات نام برد و خاطرنشان کرد: بهترین امکانات گرمایشی و اقامتگاهی به صورت شبانه روز در این پناهگاه ها تجهیز شده است.
وی در ادامه با اشاره به درخواست میزبانی مسابقات سنگنوردی جام فجر در همدان گفت: همدان با داشتن ظرفیت های لازم میزبانی این رقابت ها را در خواست کرده است.
وی افزود: همدان در گذشته بارها میزبان رویدادهای سنگنوردی ملی و بین المللی بوده است و تجربه لازم را برای سایر میزبانی ها دارد.
نائب رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با اشاره به ترسیم چشم انداز توسعه سنگنوردی استان درچهار سال آینده گفت: به دنبال کسب سهمیه المپیک 2020 هستیم.
وی با اشاره به جایگاه ارزنده مرحوم استاد محمود اجل نخستین کوهنورد کلاسیک ایران - تاریخ کوهنوردی همدان گفت: المان این کوهنورد فقید در یکی از مناطق همدان نصب خواهد شد.
همدان یکی از فعال ترین استان ها در صعودهای کوهستانی است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.