سرهنگ هادی قزوینه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: طرح شناسایی و جمع آوری معتادان و فروشندگان مواد مخدر از اوایل هفته گذشته در شهر همدان آغاز شد.
وی اضافه کرد: نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر با کارهای اطلاعاتی و نامحسوس اقدام به شناسایی مکان های تجمع معتادان کردند.
وی اضافه کرد: در چندین طرح ضربتی 96 معتاد و فروشنده موادمخدر شناسایی و دستگیر و به مراکز ماده 15 و 16 و کمپ های ترک اعتیاد منتقل شدند.
رئیس پلبس مبارزا با مواد مخدر استان همدان اظهارکرد: عوامل این نیرو اقدام به دستگیری فروشندگان قرص و شربت های غیر مجاز، عرضه کنندگان شربت متادون، دستفروشان معتاد و دستفروشان عرضه کننده مواد مخدر کردند.
سرهنگ هادی قزوینه ای بیان کرد: اجرای طرح های پلیسی تا زمانی که این منطقه تثبیت شده و هیچگونه معتادی مشاهده نشود، ادامه دارد.
وی اضافه کرد: اجرای طرح های پلیسی در این مناطق و برخورد با معتادان و تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر ابراز رضایت شهروندان و ساکنان این مناطق را به همراه داشته است.
وی گفت: هدف پلیس مبارزه با مواد مخدر خدمت رسانی به شهوندان است با این وجود انتظار می رود خانواده ها با تعامل دوستانه و صمیمی با فرزندان و آگاه کردن آنان از مضرات گرایش به مصرف مواد دخانی و اعتیاد از گرایش آنان به سمت این معضل اجتماعی جلوگیری کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان تاکید کرد: یکی از عاملان گرایش جوانان به سمت مواد مخدر دوستان ناباب است؛ چراکه این طیف از افراد با بیان مواردی نظیر اعتیاد آور نبودن مصرف مواد، سعی در معتاد کردن دوستان خود دارند.
سرهنگ قزوینه ای توصیه کرد: خانواده ها و جوانان فریب تبلیغات غلط فروشندگان مواد مخدر را نخورند؛ چراکه حتی با یکبار مصرف مواد افیونی، افراد در دامن اعتیاد گرفتار می شوند.
وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اقدامات سلبی و برخورد جدی و بدون اغماض با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، فعالیت های فرهنگی نظیر برگزاری دوره های آموزشی کارگارهی و چهره به چهره برای طیف های مختلف از جمله دانش آموزان، اولیا و مربیان و دیگر نهادها را در دستور کار قرار داده است.
بر اساس گزارش های پلیس، از ابتدای امسال تاکنون حدود پنج تن مواد مخدر در همدان کشف شده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.