حجت الاسلام سیدجمال الدین میرمحمدی روز یکشنبه در گردهمایی مشترک روسا و اعضای ستادهای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستانها و دستگاه های اجرایی استان همدان افزود: احزاب باید در جامعه اسلامی علاوه بر اینکه انقلابی باشند در سایه امر به معروف و نهی از منکر حرکت رو به رشد را دنبال کنند.
وی اضافه کرد: در سایه امر به معروف نظریه های سیاسی، علمی، اقتصادی و اجتماعی رشد می کنند و اگر در جریان انقلاب نتوانیم امر به معروف را در بخشی و دستگاهی رشد دهیم به همان اندازه عقب مانده ایم.
وی گفت: نگاه به فلسفه امر به معروف از نگاه عقل موید این است که این فریضه بسیار زیبا تبیین شده و یک واژه قرآنی و امر الهی است.
معاون ستاد امر به معروف کشور اظهار کرد: قرآن در مواجهه با امر به معروف و نهی از منکر آن را یک تحول رشد آفرین می داند.
حجت الاسلام میرمحمدی اضافه کرد: روان درمانی تکاملی و هدایتی در حوزه امر به معروف نهفته است و تمامی خوبی های جهان در حوزه امربه معروف گنجانده شده است .
وی با ذکر اینکه تمامی واجبات در کنار امر به معروف انجام می شود گفت: مخاطبان این فریضه در قرآن سه دسته شامل حاکمان و دولتمردان، نخبگان و اساتید و مردم هستند.
معاون ستاد امر به معروف کشور افزود: دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه توجه ویژه ای به فریضه امر به معروف دارد با این وجود باید فعالیت های اساسی زیادی صورت پذیرد.
حجت الاسلام میرمحمدی تصریح کرد: زمانی عده ای از آوردن نام امر به معروف دلهره داشتند و خواستار تغییر نام آن به آسیب های اجتماعی بودند.
وی از مسوولان خواست تا به مقوله امر به معروف و نهی از منکر نگاه علمی و فرهنگی داشته باشند و در حوزه این فرایض اقدام به تولید فکر، نظریه پردازی و ایده پردازی شود.
معاون ستاد امر به معروف کشور بیان کرد: انتظار می رود استان همدان پیشگام در حرکت علمی، اجتماعی و فرهنگی به سمت امر به معروف شود.
حجت الاسلام میرمحمدی تاکید کرد: مرحله آخر فریضه امربه معروف حضور در کوچه و خیابان و تذکر لسانی است در حالیکه باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر متناسب با اقتضائات روز و اولویت ها شناخته شود.
وی با ذکر اهمیت فرهنگساز و جریان سازی فرهنگی گفت: وقتی از فردی در زمینه مصادیق نهی از منکر سوال می شود وی ابتدا مساله حجاب سپس برخوردهای قهری را مثال می زند.
وی تصریح کرد: در گذشته با فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک قوه قهریه برخورد شد و هم اینک آسیب های این نوع رویکرد نمایان است.
به گزارش ایرنا وی ادامه داد: هم اینک باید با این فریضه دینی به عنوان حق شهروندی و مساله علمی و فرهنگی برخورد و مواجهه شود.
معاون ستاد امر به معروف کشور درباره تولید محتوا بیان کرد: ما در کشور مشکل تولید محتوا داریم باید مصادیق امر به معروف مشخص و برای جوانان بیان شود.
وی تاکید کرد: چرا نهادهای مسئول از جمله دانشگاهیان و حوزویان کتاب قوی و استدلالی در حوزه های امر به معروف نمی نویسند؟ این در حالیکه است که کتابی در این زمینه وجود ندارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.