به گزارش ایرنا سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر در آیین بهره برداری از طرح هادی بهسازی و مقاوم سازی روستاهای این شهرستان در روستای جوراب ملایر افزود: 69 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار برای ساخت این تعداد مسکن روستایی هزینه شده است.
سهیل مومیوند اظهار کرد: با توجه به اینکه ملایر بیشترین واحد نیازمند مقاوم سازی مسکن روستایی را در سطح استان دارد، در این راستا تاکنون 19 هزارو 500 فقره تسهیلات با رقم 2 هزارو 60 میلیارد ریال در بخش مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر در این شهرستان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 14 هزارو 900 واحد مسکن روستایی به بهره برداری رسیده و امسال نیز 176 واحد مسکن روستایی احداث و در هفته دولت به متقاضیان واگذار شد.
مومیوند گفت: علاوه بر این ، مرحله دوم طرح بهسازی هشت روستای ملایر با اعتبار هشت میلیارد و 150 میلیون ریال به میزان 40 هزار مترمربع همزمان با هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در خصوص طرح بهسازی روستای جوراب بیان کرد: مرحله دوم طرح بهسازی این روستا با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و قیر یارانه ای و همکاری دهیاری اجرا شد.
سرپرست بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: در طرح ویژه مسکن روستای جوراب نیز از تعداد 215 واحد متقاضی معرفی شده به بانک، تاکنون برای 203 واحد عقد قرارداد صورت گرفته و 190 واحد در حال اتمام است.
مومیوند مبلغ تسهیلات مقاوم سازی در روستای جوراب را 33 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هم اکنون تعداد 20 واحد در این روستا در حال ساخت است.
وی اظهار کرد: تاکنون بازنگری طرح هادی 42 روستای ملایر انجام شده و سال 96 بازنگری طرح هادی چهار روستا تهیه و طرح هادی در 88 روستای این شهرستان با اعتبار 310 میلیارد ریال آغاز شده است.
وی با اشاره به صدور 19 هزارو 560 فقره سند اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 345 فقره سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر این شهرستان صادر شده است.
در هفته دولت امسال مرحله دوم بهسازی هشت روستای ملایر با اعتبار هشت میلیارد و 150 میلیون ریال افتتاح و 176 واحد مسکن روستایی تحویل متقاضیان شد.
شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که طرح هادی در تمامی این روستاها تهیه شده است.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.