حجت الاسلام ابوذر عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اطعام نیازمندان همزمان با شب های جمعه و شب های قدر همانند سال های گذشته و در راستای نیت واقف انجام می شود.
وی افزود: همچنین از محل موقوفه های سیف الدوله یکصد سبد غذایی تهیه و در ایام ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان این شهرستان توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام رمضان بیان کرد: در این رابطه در 10 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص این شهرستان برنامه های محوری ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام عباسی ادامه داد: امامزادگان شاخصی همچون امامزاده عبدالله(ع) ملایر و مهرآباد، تکیه ابوالفضل(ع) ملایر، امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن، امامزاده علی اکبر(ع) کرکان، امامزاده سعید(ع) آورزمان و امامزاده سیدعلی حسین(ع) داویجان میزبان برنامه های فرهنگی ماه رمضان هستند.
وی افزود: آیین های احیای شب های قدر، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، محفل انس با قرآن، برپایی نماز جماعت و سایر برنامه های ماه مبارک رمضان نیز در بقاع متبرکه این شهرستان پیش بینی شده و در حال اجرا است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به برگزاری محفل انس با قرآن با حضور یکی از قاریان مصری در یکی از شب های قدر در این شهرستان اشاره کرد.
حجت الاسلام عباسی بیان کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان خیمه های معرفت به منظور پاسخگویی به مسایل شرعی، ارایه مشاوره و برپایی غرفه های فرهنگی در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ملایر برپا شده است.
وی اعزام مبلغان دینی در راستای اجرای طرح ضیافت را از دیگر برنامه های ایام ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: تعداد 30 مبلغ و مبلغه در این ایام به بقاع متبرکه و سایر نقاط این شهرستان اعزام شده اند که 15 تن از این مبلغان بومی شهرستان و 15 تن دیگر اعزامی هستند.
شهرستان ملایر دارای حدود 30 هزار رقبه، 47 بقعه متبرکه و 150 موقوفه با 63.5 درصد اراضی موقوفه است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.