احمد توصیفیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال، بسته های رونق تولید واشتغال با هدف رشد اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار، گسترش بخش خصوصی و به خصوص تعاونیها، توسعه صادرات غیر نفتی و مقررات زدایی، توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و ابلاغ شده است.
وی افزود: این بسته ها با رویکردهای اقتصاد مقاومتی شامل درون زایی، برون گرایی، دانش بنیان، مردمی و عدالت بنیانی تهیه شده است.
توصیفیان با اشاره به عناوین این بسته ها اضافه کرد: ارتقای توان تولید ملی ، تامین مالی و سرمایه گذاری ،جذب ،توسعه وتعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی و اشتغال و توانمندسازی نیروی کار از دیگر اهداف اجرای این بسته است.
مدیرکل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: تمامی بسته های پنج گانه رونق تولید واشتغال توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و ابلاغ شده است و در این بسته ها، وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی به صورت مجزا مشخص شده است.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه های لازم در راستای پیاده سازی طرح های اشتغال عمومی با هدایت فعالیت های عمومی و عام المنفعه به سمت ایجاد فرصت های شغلی با جلب مشارکت بخش خصوصی، تعاونی و جوامع محلی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، تنوع بخشی و ارتقای ابزارهای توفیق و تضمین طرح های اقتصادی اشتغالزا و دارای توجیه فنی و اقتصادی با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی ذیربط همچنین ساماندهی اعزام نیروی کار به کشورهای هدف با استفاده از ظرفیت های سفارتخانه های موجود کشور با همکاری وزارت امورخارجه را از دیگر اهداف بسته پنجگانه رونق تولید و اشتغال است.
وی اضافه کرد: در این بسته ها، اصلاح نظام آموزش های فنی و حرفه ای در مسیر بهبود کارکردها نسبت به توسعه خصوصی سازی و رتبه بندی آموزشگاه های فنی و حرفه ای با دسترسی مناسب به اطلاعات مهارتی و توسعه خدمات مشاوره ای ذکر شده است.
وی اظهار کرد:اعمال مشوق های مختلف به بنگاه های اقتصادی به منظور حرفه آموزی و ارتقای مستمر شایستگی های حرفه ای افراد شاغل،تدوین نقشه راه کارآفرینی و ساماندهی برنامه های ترویج و توسعه کارآفرینی، تدوین برنامه اجرایی توسعه کسب و کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با اصلاح و به روز کردن قوانین مربوطه از جمله موارد مهم بسته های رونق اشتغال و تولید است.
وی تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای ایجاد وتوسعه صندوق های مختلف حمایت از کارآفرینی با تاکید بر مشاغل نوپا و نوآورانه و نیز راهکارهای لازم برای ایجاد و توسعه نهادهای بیمه ای خرد و ریسک پذیر در جهت تقویت و پایدارسازی بنگاه و اشتغال آنها، از دیگر مواردی است که در این بسته های رونق تولید واشتغال ذکر شده است و ما ملزم به پیگیری و انجام اقدامات لازم برای حصول نتیجه از آنها شده ایم.
7523/1181
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.