علی مالمیر روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای اداری شهرستان ملایر در بخش سامن بیان کرد: تابستان امسال شاهد رشد خوبی در حوزه گردشگری بودیم که امیدواریم این روند سیر صعودی داشته باشد.

وی با اشاره به رشد مطلوب در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در شهرستان ملایر نیز گام های مثبتی در ایجاد زیرساخت های گردشگری، ساماندهی روستاهای هدف گردشگری همچون مانیزان و مرمت آثار و بناهای تاریخی و حوزه صنایع دستی برداشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: نقش ملایر در این سه حوزه مشهود است و با حمایت و همکاری بخش خصوصی، مسئولان، نمایندگان مجلس و هنرمندان شاهد توسعه خوبی در این حوزه ها هستیم.

مالمیر ثبت ملی منبت ملایر را یکی از مهمترین رویدادهای استان برشمرد و ادامه داد: این شهرستان آماده ثبت جهانی منبت است که با ثبت این رویداد مهم و تبلیغات گسترده از رسانه ملی نام استان همدان و ملایر در سطح جهان مطرح شده است.

وی گفت: مبل و منبت ملایر یکی از مهمترین صنایعی است که حوزه گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده است و رونق اقتصادی خوبی متوجه منطقه شده است.

مالمیر بهره برداری از مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن را یکی از اولویت های امسال برشمرد و اظهار داشت: گردشگر پذیر کردن دستکند سامن در دستور کار است و در تلاش برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای ادامه کاوش و تکمیل طرح گردشگری آن هستیم.

امام جمعه سامن نیز در این جلسه خواستار اتمام طرح های نیمه کاره در این بخش شد و گفت: به همت مسئولان و نمایندگان مجلس طرح های راکد و نیمه فعالی همچون ذوب آهن آلیاژی دوباره به چرخه تولید بازگشت که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام سید حسین طباطبایی با اشاره طرح نیمه تمام استخر سرپوشیده سامن و شهر زیرزمینی سامن افزود: برای تکمیل و راه اندازی اینگونه طرح های نیمه تمام باید برنامه زمان بندی تعیین شود.

وی با بیان اینکه روند اجرایی شهر زیرزمینی سامن به کندی پیش می رود تاکید کرد: افتتاح مرحله نخست این مجموعه یکی از مطالبات مهم مردم سامن است.

امام جمعه سامن ادامه داد: با وجود سنگ اندازی و دسیسه های دشمنان بر سر راه رشد و توسعه نظام جمهوری اسلامی، حرکت پیشرفت کشور رو به جلو است و در جهان حرف نخست را می زنیم.

جلسه شورای اداری شهرستان ملایر در بخش سامن


بخشدار سامن نیز با اشاره به خدمات مطلوب دولت و نظام به ویژه در سطح روستاها گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در سطح شهر و روستاهای بخش سامن برای عمران و آبادانی، جدول گذاری و آسفالت هزینه شده است.

مصطفی عبدالملکی بیان کرد: تاکنون در بیش از ۳۰ روستای این بخش عملیات بهسازی، جدول گذاری و آسفالت ریزی انجام شده و برای ۱۵ روستا نیز در سال جاری اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات مقاوم سازی و بازسازی بناهای آسیب دیده از سیلاب بیان کرد: برای قنوات و زیرساخت های کشاورزی آسیب دیده از سیلاب نیز اعتبارات خوبی توسط دولت پیش بینی شد که قابل تقدیر است.

بخشدار سامن راه اندازی هر چه سریعتر دستکند سامن، تعیین تکلیف استخر سرپوشیده و زمین چمن سامن، اصلاح شبکه های فرسوده آب و رفع مشکل آب شرب روستاهای بزرگی همچون کهکدان، واشان، حسین آباد ناظم، دهلق و بهاره و تسریع در روند اجرایی چهارخطه محورهای ملایر_ آورزمان_ نهاوند و سامن_ بروجرد را از دیگر مطالبات برشمرد.

عبدالملکی با بیان اینکه شبکه های توزیع برق تمامی روستاهای بخش سامن با مشکل جدی مواجه است، خواستار اقدام جدی برای سرعت بخشیدن در نوسازی شبکه برق این بخش شد و افزود: فرسوده بودن شبکه برق موجب قطعی مکرر برق و خاموشی های مداوم و ضرر و زیان های فراوان به تجهیزات مردم می شود.

تعیین تکلیف قنات شهر سامن با توجه به ایجاد بحران در زمان بارش های زمستانی، بهسازی سریع واحدهای خسارت دیده از سیلاب، ترمیم و اصلاح پل روستاهای واشان، سیل بند روستاهای آبدر و موداران و لایروبی رودخانه حرم آباد به منظور جلوگیری از بالاآمدن آب در برخی روستاهای جوار این رودخانه و ترمیم و احداث جاده اضطراری و اصلاح پل های زیرگذر مسیر راه آهن از سمت ملایر به نهاوند از دیگر درخواست هایی بود که بخشدار سامن به آنها اشاره کرد.

بخش سامن دارای یک شهر و ۵۷ روستای دارای سکنه است و حدود ۳۰ هزار تن جمعیت دارد که روز پنجشنبه میزبان نخستین شورای اداری ملایر در سطح بخش های این شهرستان بود.

۷۵۲۸/2090

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.