مهدی درخشان روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های درمانی بیمارستان دکتر غرضی ملایر در گفت و گو با ایرنا ابراز امیدواری کرد: وزارت بهداشت و درمان از نیروهای ضریب کار برای تامین پزشک به حوزه درمان تامین اجتماعی اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تاکید شده که از طریق نیروهای ضریب کار به بیمارستان ها کمک شود، اضافه کرد: امیدواریم وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی کمک کنند تا این خواسته محقق شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور توسعه امکانات درمانی و تجهیز آنها به پیشرفته ترین تجهیزات را از اولویت های مهم برشمرد و افزود: در زمینه سخت افزاری بیمارستان های تامین اجتماعی وضعیت خوبی دارند.

درخشان ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ مرکز درمانی در دست ساخت یا تجهیز داریم که امیدواریم به زودی تکمیل و راه اندازی شوند.

وی بیان کرد: افزون بر این مقدمات اجرای بیش از ۵۰ طرح درمانی نیز انجام و تائیدیه آنها گرفته شده است و به زودی با رفع مشکلات مالی عملیات ساخت آنها آغاز می شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور یادآور شد: به دلیل تحریم ها و مشکلات مالی عملیات اجرایی، توسعه و تجهیز این طرح ها که تصویب شده اند، به درازا کشید و امیدواریم در آینده ای نزدیک اجرایی شوند.

درخشان نگاه توسعه نرم افزاری مراکز را ضرورتی مهم عنوان و اظهار داشت: از سال گذشته این اقدام آغاز شده و امسال نیز این روند ادامه دارد تا بتوانیم دستیابی بیمه شدگان به امکانات را آسان کنیم.

وی گفت: در راس این اقدامات حذف دفترچه و جایگزین شدن نسخه الکترونیکی قرار دارد که هم اکنون در مراکز درمانی سازمان به طور کامل انجام شده و در سایر مراکز نیز با همکاری وزارت بهداشت و درمان، سایر بیمه ها و نظام پزشکی در دست اقدام است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: در کل کشور توسعه طرح نسخه الکترونیک، نظام ارجاع و پزشک خانواده که متولی آن وزارت بهداشت و درمان است، در دست اجرا است که ما نیز در کنار آنها پیگیر امور هستیم تا پایان امسال به نتیجه نهایی برسند.

درخشان با اشاره به فعالیت ۸۱ بیمارستان و ۲۹۰ مرکز درمانی، کلینیک و پلی کلینیک تامین اجتماعی در کشور گفت: بیمارستان دکتر غرضی یکی از مراکز توسعه یافته ما با بیشترین سطح رضایت مندی است که از نظر سخت افزاری وضعیت خوبی دارد.

وی کمبود پزشک متخصص را عمده ترین مشکل این بیمارستان برشمرد و یادآور شد: با مساعدت وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی همدان این مشکل مرتفع شود.

پنج طرح عمرانی و درمانی با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور به بهره برداری رسید.

بیمارستان دکتر غرضی ملایر دارای ۱۴۱ تخت فعال است.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.