به گزارش ایرنا، در حالی که راهبردهای مدیریت شهری در شکوفایی توسعه اقتصادی شهر تاثیر گذار است، باید گفت، اقتصاد شهری در دهه‌های اخیر با رشد جمعیت شهرنشین و فعالیت‌های اقتصادی و مالی، سهم بسزایی در رشد اقتصاد ملی و مطرح‌ شدن شهر‌ها داشته است. ‌
شهرداری همدان که از سال گذشته با روی کارآمدن عباس صوفی و قبول مسئولیت شهرداری، عملیات اجرایی 200 طرح عمرانی را در شهر آغاز کرد ، وی با تشریح تدوین سند چشم انداز توسعه این شهر با رویکرد توسعه زیر ساخت های گردشگری گفت: ظرفیت های گردشگری و بهره مندی از بزرگان علم و خرد، محور اجرای طرح های گردشگری و سند چشم انداز توسعه همدان است.
عباس صوفی روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری با تمام توان و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طرح های شهری را در بخش ها و مناطق مختلف پیش می برد.
وی با بیان اینکه با وجود تمام فراز و نشیب ها برای اجرای طرح ها و نوسانات قیمت ، عملیات اجرایی 150 طرح در حال اجرا است افزود: این طرح ها هم اکنون منطبق با برنامه ریزی پیش می رود.
وی با اشاره به اینکه پیمانکاران 50 طرح به دلیل نوسان قیمت، طرح را ادامه نمی دادند گفت: این طرح ها نیز به زودی آغاز می شود.
شهردار همدان خاطرنشان کرد: امسال سال ویژه ای بوده که با رشد چند برابری قیمت ها مواجه شدیم و از سوی دیگردر حوزه تامین مصالح ساختمانی فروشندگان از عرضه مصالح خودداری می کردند اما با توجه به این مشکلات، امسال اتفاقات خوبی در همدان رقم خورد.
وی اظهار داشت: چرخه مدیریت شهری نیازمند همکاری متقابل مردم، شوراها و شهرداری ها است و در صورت این تعامل اقدامات با شتاب بیشتری انجام و شهر توسعه می یابد.
صوفی به عنوان شهردار با ابراز رضایت از اتفاقات خوبی که در شهر ایجاد شده گفت: همه توان خود را برای کار و خدمت رسانی به مردم گذاشته ایم و بیشتر طرح ها کلید زده شده است.
وی با بیان اینکه اگر شرایط اقتصادی جامعه اجازه می داد بهتر از این نیز می توانستیم برای مردم کار کنیم افزود: اما این به موضوع تنها مربوط به همدان نیست و یک موضوع کشوری است.
شهردار همدان ادامه داد: خیلی از شهرداری ها در ایران کار را تعطیل کرده و فقط به پرداخت حقوق و مزایا بسنده کرده بودند، اما شهرداری همدان تعداد 200 طرح را استارت زد.
صوفی با اشاره به اینکه چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح ها برآورد قیمت شده بود، اظهار داشت: این برآورد قیمت مربوط به دوره ای بود که نوسانات ارز موجب افزایش قیمت ها نشده بود.
وی با بیان اینکه همدان به سمت فرسودگی پیش می رفت افزود: یکی از کارهای اساسی در کنار برنامه های بزرگ در دست اجرا، آغاز طرح هایی است که از فرسودگی شهرها جلوگیری می کند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای پیاده رو ها و نوسازی جداول و نهرها و جوی ها در این راستا با جدیت دنبال شد ومعتقدیم همانگونه که باید به خیابانها برسیم باید به پیاده روها نیز برسیم .
شهردار همدان ادامه داد: به منظور توسعه فضای سبز عملیات اجرایی پارک 100 هکتاری ولایت به صورت فرامنطقه ای در حیدره آغاز و همچنین تعداد زیادی پارک نیز در نقاط مختلف شهر و محله ها انجام شده است.
صوفی با تاکید بر اینکه در حوزه های مختلف طرح های زیادی شروع شده است ادامه داد: با توجه به اینکه شهر باید قابل سکونت در حوزه های مختلف باشد لذا همه بخش های و طرح های این نهاد دارای اولویت هستند چراکه مردم نیازمند همه بخش ها هستند.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.