به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: هم چنین راهپیمایی روز قدس، پیام حمایت و پشتیبانی از فلسطین و ملت های مظلوم مسلمان را در بردارد.
وی بیان داشت: اسرائیل، آمریکا، آل سعود، فرانسه و دیگر هم پیمانانشان از مستکبران جهانی هستند که باید از صحنه روزگار محو شوند.
امام جمعه بندرعباس هم چنین به جایگاه روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: همان گونه که رهبر کبیر انقلاب(ره) فرمودند اگر علوم اسلامی مردانی متخصص نداشت، تاکنون آثار دیانت محو شده بود.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: روحانیت از دیگاه امام راحل قدرت بزرگی است که با از دست دادن آن پایه های اسلام فرو می ریزد و قدرت جبار دشمن بارز می شود.
وی بیان داشت: یکی از خواسته های دشمن، شکستن روحانیت است و اگر این قدرت شکسته شود راه برای استعمارگران باز می شود و اسلام از بین می رود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز یک روحانی هستند که مواضع صریح ایشان در برابر آمریکا، لرزه به تن دشمنان انداخته است و معادلات جهانی با بیانات رهبری عوض می شود.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: علما وارثان انبیاء و پیامبران( ص) هستند و حرف و پیام های انبیاء از زبان عالمان دینی به مردم بازگو می شود.
وی هم چنین در خصوص عید فطر گفت: اعلان عید فطر بر مبنای رویت هلال ماه و تائید دفتر مقام معظم رهبری است.
امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: 150 گروه کارشناسی به همراه عالمان دینی در جاهای حساس و بلندترین نقاط به رویت هلال ماه می پردازند که اگر رویت ماه ثابت شد، جمعه هفته آینده عید فطر است.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به روز صنایع دستی اشاره کرد و گفت: یکی از راه های ایجاد شغل سالم، تامین صنایع دستی است و استان هرمزگان کانون صنایع دستی بوده و خواهد بود که باید توسط مسوولان تقویت شود.
وی گفت: اشتغال تنها شغل دولتی نیست و صنایع دستی برای همگان از جمله مردان، زنان و کودکان کار تولید می کند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.