سمیه باستین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 12عنوان کتاب دیگر در حوزه های خاطرات و داستای های مادران، زنان و فرزندان شهدا دفاع مقدس به چاپ می رسد.
وی اظهار داشت: به جهت گستردگی کار در حوزه ادبیات و دفاع مقدس و با توجه به کمبود نیروی نویسنده، چاپ 30عنوان کتاب باکیفیت، زمان بر و هزینه های زیادی را می طلبد.
وی تعداد کتاب های منتشر شده در سال 95 توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان را 33 عنوان کتاب همراه با تجدید اعلام کرد و افزود: خاطرات دختران شهدا، نیلوفرانه و طعم شیرین کودکی عنوان کتاب های در دست اقدام این اداره کل سال جاری است.
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان، خروجی دهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و هشتمین جشنواره خاطره نویسی در بهمن ماه امسال را چاپ کتاب عنوان کرد که برای تامین هزینه های چاپ همه آن ها نیاز به همکاری همه ارگان های فرهنگی و اجرایی است.
باستین همچنین پایین بودن حق الزحمه را یکی از علت های کمبود نویسنده عنوان کرد و افزود: تعداد نویسندگانی که با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری دارند کمتر از 10 نفر هستند.
این مسئول، رونمایی از 4 عنوان کتاب شامل نخستین مجموعه شعر پرواز تا آسمان، چشم های حسینه، ماهی شدن تا آسمان و مجموعه اشعار فاطمی با عنوان نیلوفرانه را از برنامه های شاخص حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این اداره کل در هفته دفاع مقدس سال جاری نام برد.
وی برگزاری جلسات نقد رمان آدمخوار بیژن کیا و کتاب عروس وینسنس جواد علیزاده با محوریت 12 تیر، نشست عصر تجربه نویسندگان حوزه دفاع مقدس، سرکشی از خانواده های اعصاب و روان، تجلیل از زنان ایثارگر، برپایی نمایشگاه کتاب در سطح مدارس، مسابقه کتابخوانی، تجلیل از مادران و خواهران شهدا و خانواده شهدای مدافع حرم را بخش دیگری از برنامه های امسال عنوان کرد.
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در پایان شاخص ترین برنامه حوزه زنان این اداره کل را همایش اسوه های صبر و استقامت نام برد که هرساله 18 اسفندماه درهرمزگان برگزار می شود و خروجی آن نیز حمایت از چاپ کتاب و مقاله های برگزیدگان است.
9887/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.