حجت الاسلام احمد پهلوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: افرایش کمی کانون ها خود یک کار کیفی است زیرا تاسیس یک کانون علاوه بر ایجاد یک پایگاه فرهنگی در حقیقت سازماندهی یک مجموعه ای از نیروهای جوان و نوجوان با مدیریت امام جماعت مسجد و با همکاری پایگاه بسیج است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری هرساله کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان و 15 کشور جهان بیان کرد: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از سال 89 در سالروز شهادت امام چهارم( 25 محرم) از سوی دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌ شود.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان بیان داشت: از سال 89 تاکنون، یکهزار مقاله و 120 کتاب درباره صحیفه سجادیه تولید، چاپ و منتشر شده و در این راستا بیش از یکهزار سخنرانی علمی شکل گرفته است.
به گفته پهلوانی، در برگزاری این کنگره بین المللی 12 استان در کشور و 15 کشور در سطح جهان مشارکت دارند.
وی ادامه داد: مهرماه امسال نیز هفتمین سال برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شد که در این رخداد مهم فرهنگی معنوی شیخ صاحب محمد حسین رازی متفکر شیعی از کشور عراق، شیخ ایمن الرفاهی عالم اهل سنت از کشور لبنان و ژورژیک آبراهامیان اهل سنت مسیحی و مترجم صحیفه سجادیه و رساله حقوق از کشور ارمنستان به عنوان میهمانان خارجی حضور داشتند.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان برگزاری ششمین همایش کریمه اهلبیت با حضور دو کاروان از خادمین حرم مطهر آن بانو جهت برگزاری برنامه های متعدد در مساجد سراسر استان از دیگر برنامه های شاخص کانون های مساجد این استان به شمار می رود که مخاطبان زیادی دارد.
پهلوانی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین و فاخر ترین دوره های آموزشی در کانون های فرهنگی مساجد دوره آموزشی سفیران ولایت است که در مردادماه سال جاری با حضور 450 دختر وپسر نخبه و فعال کانون های فرهنگی این دوره در استان قم برگزار شد.
این مسئول افزود: در این دوره شش روزه آموزشی پنج همایش به همراه 60 کارگاه آموزشی با محوریت سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی برگرفته از آموزه های امام سجاد علیه السلام برگزار شد.
وی بازدید از کانون ها ومراکز فرهنگی موفق قم و حضور در آیین معنوی غبارروبی ضریح حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این دوره آموزشی در قم بود که نخبگان و فعالان استان هرمزگان از این ظرفیت آموزشی بهره مند شدند.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های امسال کانون ها برگزاری کلاس های اوقات فراغت بود که در 800 کانون فرهنگی کلاس های متعدد فرهنگی وهنری برگزار شد و در بسیاری از کانون ها نیز بصورت خودجوش برای اعضا و مخاطبان خود اردوهای درون و برون استانی برگزار کردند.
پهلوانی راه اندازی یکهزارمین کانون فرهنگی هنری استان با نام «شهید محسن حججی» در مسجد ابا عبدالله الحسین(ع) کوی جانبازان بندرعباس، توزیع بیش از2500جلد کتاب بین کتابخانه های مساجد، برگزاری طرح قرآنی1451 در 500 کانون فرهنگی، حضور 100 امام جماعت در دوره آموزشی مهدویت و نماز ویژه ائمه، برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان و اعزام 12نفر از نخبگان قرآنی به مسابقات سراسری مشهد را بخش دیگری از برنامه های شاخص کانون های مساجد هرمزگان درسال جاری نام برد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های شاخص دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آموزش وتربیت گروه های سرود با مضامین دینی در شان و جایگاه مسجد است که نزدیک به 150 گروه درحال حاضر ساماندهی شده اند که در این راستا در اردیبهشت امسال دو جشنواره ویژه کانون های بندرعباس و میناب برگزار شد.
بیش از 80 درصد کانون های فرهنگی مساجد در مناطق روستایی قرار دارند.
9887/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.