به گزارش ایرنا، فرزاد افشاری نژاد روز دوشنبه در دیدار با مدیر امور شعب بانک ملی هرمزگان افزود: امید است با استقبال سیستم بانکی از این اقدام، نام هرمزگان در بین استان ‌های پیش رو در حذف مدارک کاغذی از بانک‌ ها مطرح باشد.
وی بیان داشت: حذف کاغذ از سیستم بانکی کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور و محیط زیست می ‌کند و علاوه بر این در وقت و هزینه ‌های مردم نیز صرفه ‌جویی صورت می گیرد.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یاد آورشد: استفاده از لینک ‌های بر خط (آنلاین) احراز هویت پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در سازمان ثبت احوال، امکان جعل و سو استفاده را به صفر می‌ رساند که این امر سبب امنیت بالای فرآیند های بانکی نیز می شود.
افشاری نژاد اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال هرمزگان در حال حاضر آمادگی این را دارد که به تمامی دستگاه ‌های متقاضی در استان، لینک ‌های برخط احراز هویت را وگذار کند.
وی اضافه کرد: با پایان واگذاری و صدور کارت‌ های هوشمند ملی، کشور به سمت احراز هویت آنلاین و تحقق دولت الکترونیک گام بر می ‌دارد.
این مسئول هم چنین با بیان اینکه بانک ملی تاکنون در حوزه آی‌ تی از بانک‌ های توسعه یافته به شمار می رود، تاکید کرد: در صورت بهره‌ گیری این بانک از لینک‌ ها و دیتابیس پایگاه داده‌ای اطلاعات جمعیت کشور، نه تنها رضایت مشتریان افزایش قابل توجهی می‌ یابد، ‌بلکه شاهد سهولت و افزایش سرعت در رویه و انجام تراکنش‌ های بانکی نیز خواهیم بود.
درخواست و صدور کارت هوشمند ملی از سال 91 در استان هرمزگان آغاز شده و از سال 97 عملیاتی می شود.
در مجموع یک میلیون و 250 هزار نفر از جمعیت بالای 15سال در هرمزگان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون بیش از 700 هزار نفر درخواست داده که برای آن ها کارت صادر و تحویل شده است.
32 هزار کارت هوشمند ملی هنوز در دفترهای پیشخوان ثبت احوال باقی مانده و 450 هزار نفر نیز هیچ اقدامی برای دریافت کارت نکرده اند.
7195/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.