به گزارش ایرنا، امیر مسعود شهرام نیا یکشنبه شب درآئین گشایش پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود: ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، دسترسی آسان به کتاب و کاهش هزینه های خرید کتاب از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
وی با اشاره به بازدید میدانی از کتاب فروشی های سطح شهر بندرعباس، اظهار داشت: وضعیت توزیع کتاب در پایتخت اقتصاد کشور هنوز هم پای درک، فهم، نیاز مردم و اهمیت فرهنگی آن نیست.
شهرام نیا، از کمک به شبکه توزیع کتاب به عنوان یکی از رسالت های مهم نمایشگاه کتاب نام برد و اضافه کرد: نمایشگاه برای کمک به شبکه توزیع کتاب ایجاد شده و قصد رقابت با کتاب فروشی ها ندارد و مکمل آنهاست.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ادامه داد: دوست داران فرهنگ کتاب خوانی که بن خرید کتاب دریافت کرده اند تا 10 روز پس از پایان کار نمایشگاه کتاب نیز می توانند با مراجعه به کتاب فروشی های سطح شهر بندرعباس، نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.
شهرام نیا به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس و توسعه کتاب فروشی ها اشاره کرد و یادآور شد: تا پایان آذر سال جاری 18 میلیارد تومان برای توسعه و تاسیس کتاب فروشی ها اختصاص یافته است.
وی از نمایشگاه کتاب هرمزگان به عنوان یکی از نمایشگاه های موفق در سطح کشور یاد کرد و گفت: در نمایشگاه امسال با حضور572 ناشر، 90 هزار عنوان کتاب در بخش داخلی و 12 هزار و 500 عنوان کتاب خارجی عرضه شده است.
شهرام نیا همچنین به تخفیف 30 درصدی نمایشگاه پانزدهم اشاره و بیان کرد: علاقه مندان برای دریافت بن خرید کتاب به شعبه بانک شهر مستقر در نمایشگاه مراجعه کنند.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان یکم بهمن با حضور 572 ناشر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار آغاز شده و تا هفتم بهمن ادامه دارد.
در این نمایشگاه برای نخستین بار در نمایشگاه های کتاب استان هرمزگان، 17غرفه به رسانه های استان اختصاص یافته است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان نیز با حضور در این نمایشگاه، ضمن معرفی فعالیت های ایرنا، اخبار این رویداد فرهنگی را از محل برگزاری نمایشگاه تهیه و منتشر می کند.
در نخستین شب برگزاری نمایشگاه، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، رئیس ستاد اقامه نماز استان و امام جمعه موقت بندرعباس، مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان و مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه ایرنا، با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان گفت و گو کردند.
2094/ 6048
خبرنگار: هومن محمدکرمی**انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.