به گزارش ایرنا، پارسا پروین روز دوشنبه در مراسم طرح تعالی سازمانی با ارائه گزارش عملکرد شرکت گاز هرمزگان افزود: از سال 91 استان هرمزگان در پیک مصرف تنها هفت میلیون مترمکعب مصرف گاز داشت که این میزان امسال به 25 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی هدف اصلی شرکت گاز استان هرمزگان را گازرسانی به بخش صنعت برشمرد و ادامه داد: اعتقاد داریم تمامی ایستگاه های سی ‌ان ‌جی باید فعال باشند و نباید شهرک های صنعتی از این نعمت محروم شوند.
مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان در خصوص وضعیت پالایشگاه گاز سرخون نیز از سال 91 تاکنون بیان داشت: این پالایشگاه 12 تا 12.5 میلیون متر مکعب گاز تولید می کرد اما گاز تولیدی بیشتر به استان های کرمان و صنایع انتقال می یافت.
پروین با بیان این که کار گاز رسانی به جزیره قشم و درگهان به زودی آغاز می شود، افزود: پیگیر خط جدید برای انتقال گاز به قشم بودیم که موافقت نشد و مجبور شدیم با سرمایه گذاران مذاکره کنیم چرا که قرار بود صنایعی در این جزیره ایجاد شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت گاز رسانی به شهر پارسیان و دشتی که اکنون در حال گازرسانی است، ابراز کرد: در حال انعقاد قرار داد با شرکت های پتروشیمی موجود در صنایع انرژی بر پارسیان هستیم تا گاز مورد نیازشان تامین شود.
مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان بیان داشت: در شهرستان بستک 50 درصد کار گاز رسانی انجام شده و از 8 روستای درحال گازکشی، چهار روستا از نعمت گاز شهری برخوردار است.
پروین با بیان این که در شهرستان حاجی آباد در حال حاضر برای 2 شهر فارغان و احمدی گاز رسانی انجام می شود، گفت: در این شهرستان تنها طرح های توسعه ای انجام شده و کار گازرسانی به هشت روستا نیز در حال انجام است.
وی از افتتاح طرح های گاز رسانی به بندر خمیر در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: هم اکنون ٥٠ درصد کار گاز رسانی این شهرستان انجام شده است.
مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان با اشاره به این که خط انتقال گاز به شهرستان رودان تکمیل، برون‌ سپاری و تعیین پیمانکار آن برای گاز رسانی به خانه ها نیز انجام شده است، ابراز داشت: عملیات گاز رسانی به شهرستان های بشاگرد، سیریک و جاسک نیز در حال پیگیری است.
به گفته پروین، خط انتقال گاز به این سه شهرستان (بشاگرد، سیریک و جاسک) از طریق خطی تغذیه می شود که قرار است گاز را به کشور به عمان برساند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه مصرف خانگی در هرمزگان نیازمند فرهنگ سازی است و باید استفاده از گاز مایع به صورت کپسول جایگزین شود، یاد آور شد: در حال حاضر نزدیک به 97 درصد گاز هرمزگان در صنایع مصرف می شود.
فعالیت رسمی شرکت گاز هرمزگان از سال 1389 آغاز شده که ساخت خطوط انتقال شهرک های صنعتی و اجرایی کردن عملیات گاز رسانی برخی شهرهای این استان،‌ از جمله فعالیت های این شرکت است.
شبکه جامع گاز رسانی به شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در 14 مرحله تعریف شد که نخستین مرحله آن در سال 1390 در محله گلشهر بندرعباس به طول 50 کیلومتر کلید خورد.
هرمزگان بیش از 6 هزار مشترک خانگی گاز دارد.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.