به گزارش ایرنا ، عباس رئیسی روز چهارشنبه درمراسم شروع این طرح افزود : این طرح با تفاهم نامه‌ ای بین شهرداری و دادگستری برای نخستین بار در میناب اجرا می‌شود.
وی ادامه داد : در این طرح که هدف اصلی آن پیشگیری از حاشیه ‌نشینی و جلوگیری از تعرض به زمین ملی است از درختان بومی استفاده می‌شود
منوچهر خیرخواه رئیس دادگستری میناب هم گفت: دادگستری به تبع وظایف پیشگیرانه و در راستای پیشگیری از تصرف زمین ملی این پروژه را با توجه به وضعیت جغرافیایی و جرم ‌خیزی منطقه ، اجرایی می‌کند.
وی افزود: کمک به کاهش اعمال مجرمانه و جمعیت کیفری زندان‌ها از مهمترین اهداف اجرای طرح کمربند سبز است.
رئیس دادگستری میناب اظهار داشت: طرح کمربند سبز با توافق با شهرداری میناب اجرایی می‌شود که با اجرای آن، علاوه بر زیباسازی چهره شهر و کمک به هوای پاک ، در جهت افزایش روحیه شهروندان به ویژه قشر جوان برای گذراندن اوقات فراغت بسیار تاثیرگذار است.
وی خاطر نشان کرد : با توجه به موقعیت کمربند سبز، این طرح می‌تواند در جذب گردشگر، جلوگیری از تصرف غیرمجاز زمین ملی و پیشگیری از معضلات اجتماعی به ویژه حاشیه‌نشینی بسیار موثر باشد.
خیرخواه افزود: نیروی کار مورد نیاز در اجرای این طرح از میان مددجویان زندان و با نگاه جایگزین‌های مجازات حبس تامین می ‌شود که این اقدام نیز علاوه بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ، باعث کمک به بازگشت محکومان به اجتماع و ایجاد حس مسئولیت‌ پذیری آنها نسبت به وظایف اجتماعی می‌شود.
امام جمعه میناب هم در آئین کلنگ ‌زنی طرح کمربند سبز با تقدیر از شهرداری و دادگستری میناب، اظهار داشت: طبق قانون مجازات‌ها باید بازدارنده باشد ولی این اقدام که از مجرمان با جرایم سبک در زمینه کاشت درخت و فعالیت‌های محیط زیستی استفاده شود اقدامی بسیار ارزنده است.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر، انعقاد تفاهم ‌نامه بین شهرداری و دادگستری در راستای احداث کمربند سبز را عملی مبارک دانست و افزود: با توجه به این که در زمینه درختان و نباتات موضوع کاشت، داشت و برداشت سه مرحله مهم و اساسی است باید نسبت به حفظ درختانی که در طرح کاشته می‌شود نهایت دقت را به کار برد.
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.