رییس جهاد کشاورزی هرمزگان روز یکشنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت  امور اراضی این سازمان گفت: با توجه به  توسعه شهرها بخشی از زمینهای کشاورزی نزدیک به آنها (قانونی و غیر قانونی) تغییر کاربری پیدا کرده است.

علی باقرزاده همایی با بیان اینکه ساختار کنونی سازمان امور اراضی جوابگوی فعالیتهای گسترده آن نیست ابراز داشت: حجم زیادی از فعالیت های آن به بخش های واگذاری اراضی، کمیسیونهای جانبی، نظارت ودهها مورد دیگر اختصاص دارد.

 وی اضافه کرد: یگان حفاظت از اراضی به عنوان بازوی کمکی می تواند تواما نقش پیشگیرانه و اجرایی در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری زمینهای کشاورزی داشته باشد.

این مقام مسوول از زمینهای کشاورزی به عنوان منابع تامین مواد غذایی نام برد و تاکید کرد: بایستی با تقویت یگان حفاظت از اراضی، قبل از هرگونه ساخت وسازی جلوی متخلفان را گرفت.

وی ادامه داد: افزون بر ۵۰درصد از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰هزارنفری هرمزگان ساکن روستاها هستند که این رقم از متوسط کشورزی بالاتر است که اقتصاد آ «ان متکی به فعالیت های کشاورزی و زیرمجموعه های آن است.

باقرزاده همایی گفت:: خیلی ها گمان می کنند درآمد هرمزگان تنها از طریق صنایع عظیم آن تامین می شود در صورتی که کشاورزی همپای دیگر بخشهای صنعتی و خدماتی اقتصاد این استان را تامین می کند.

در ادامه این مراسم مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشورنیز با ارائه آماری اظهار داشت:۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزارهکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که امنیت غذایی مردم  را تامین می کند.

سرهنگ تقی ایروانی گفت:سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی آماده دریافت گزارش های مردمی درباره موضوع هایی از جمله تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی و ارائه مشاوره در مسائل امور اراضی است.

وی تاکید کرد: جلوگیری از آسیب زدن به زمینهای کشاورزی جزء اولویت‌های اساسی سازمان‌های مرتبط با حفاظت از اراضی کشور است.

مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشور با اشاره به تاکیدات رهبری انقلاب درزمینه اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی افزود: نبود جرم انگاری و نداشتن متولی زمین در بخش‌های مختلف از دیگردلایلی بود که موجب تشکیل یگان حفاظت امور اراضی شد.

در ادامه این مراسم حکم انتصاب سرهنگ احمد سلگی به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اهدا شد.

در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمینهای کشاورزی این استان ۱۶۲هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۴۰۰هزارتن محصول باغی، زارعی و شیلاتی اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.