علیرضا باقری عصرچهارشنبه در آیین نمادین آغاز طرح ملی سفیران سلامت دانش آموزی به میزبانی ناحیه دو بندرعباس، افزود:  این طرح در چهار دوره تحصیلی اول و دوم ابتدایی و اول و دوم متوسطه در مدارس شهری و روستایی استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این طرح ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی و ۱۰درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از بین دانش آموزان کوشا ، علاقه‌مند و داوطلب در مدارس به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شوند.
وی بیان داشت: ابعاد و ساحت های وجودی دانش آموزان درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شش ساحت تقسیم شده که یکی از این ساحت ها، تربیت زیستی و بدنی است.
معاون آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: این ساحت بخشی از جریان تربیت رسمی و عمومی است که ناظر بر حفظ و ارتقاء سلامت و رعایت بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان است.
باقری تصریح کرد: قلمرو این ساحت می تواند مواردی چون سلامت فردی و اجتماعی، مراقبت از جسم و روح، احساس مسوولیت در قبال حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و ارتقاء سلامت جامعه باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های تربیت غیررسمی زمینه کسب شایستگی های پایه بویژه در حوزه سلامت وتربیت را فراهم می کند، افزود: باید تلاش کنیم تا زمینه های هم افزایی برای بسیج ظرفیت های دانش آموزان و کوشش برای تحقق همه جانبه ساحت تربیت زیستی و بدنی را بر پایه رویکرد آموزش همسالان تقویت یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.