« مجتبی حیدری » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 13 هزار و 500 دانش آموز در سال تحصیلی جدید نخستین سال آموزش خود را در پایه دوازدهم دوره متوسطه دوم تجربه می کنند که با بازسازی فضاهای آموزشی و جابه جایی فضای مورد نیاز استقرار این پایه فراهم شده است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان مرکزی به منظور آمادگی مناطق برای استقرار هرچه مطلوب تر پایه دوازدهم مقدماتی از جمله تشکیل کارگروه تامین کتاب، فضای آموزشی و آموزش نیروی آموزشی از بهمن ماه سال گذشته انجام داده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: 23 هزار ساعت نیروی حق التدریس برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش استان مرکزی پیش بینی شده است که هفت هزار ساعت آن برای تامین نیروی آموزشی مورد نیاز برای استقرار پایه دوازدهم است.
حیدری ادامه داد: برای آشنایی دبیران متوسطه اول و دوم به ویژه دبیران پایه دوازدهم با کتاب های نونگاشت 2 دوره آموزشی آشنایی با کتاب های نونگاشت فیزیک و شیمی در استان مرکزی برگزار شده است و دوره های آشنایی دبیران ریاضی، زیست و عربی با کتاب های نونگاشت با حضور مولفان این کتاب ها در تابستان امسال در دستور کار آموزشی و پرورش این استان قرار دارد.
وی، درس سواد رسانه ای را برای مقابله با تهدید ها و بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی را در زمره دروس رسمی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: دوره های آموزشی سواد رسانه هرسال با حضور دبیران و اساتید برگزار می شود و امسال نیز برگزاری این دوره با حضور اساتید حرفه ای در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.