سید حمید کلانتری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خمین افزود: تعاونی دانش بنیان با حمایت جدی ایده های خود را در زمینه تولید و اشتغال اجرایی می کند و این امر تاثیر به سزایی در افزایش تولید و رشد اقتصادی دارد.
وی اظهارکرد: بیش از 93 هزار تعاونی در کشور وجود دارد که حدود 20 میلیون نفر عضو این بنگاه های مردمی هستند.
کلانتری ادامه داد: پارسال تعداد شرکت های تعاونی تشکیل شده در همسنجی با سال قبل از آن 6 تا 10 درصد در 16 گرایش اصلی و 111 گرایش فرعی افزایش یافته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاون در ردیف سه بخش مهم اقتصاد کشور است که دولت و بخش خصوصی با رویکرد اشتغال زایی در توسعه آن مشارکت دارند.
کلانتری افزود: فعال شدن تعاونی ها در مناطق روستایی، ضمن توسعه اشتغال و تولید، با راهبری سرمایه های خرد و کوچک به رونق اقتصادی روستاها و کاهش مهاجرت کمک می کند.
وی اضافه کرد: باید ظرفیت تعاونی ها در روستاها تقویت شود و در این راستا تعاونی های تامین نیاز، بهترین نوع این تشکل هاست که می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.
کلانتری گفت: 50 درصد سرمایه گذاری استان مرکزی در بخش تعاون است و شهرستان محلات به واسطه مجموع ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و برخورداری از تعاونی‌های موفق در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، الگوی کشور محسوب می شود.
معاون وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی با سفر به استان مرکزی در نشست هم اندیشی مدیران عامل تعاونی توسعه و عمران کشور در محلات شرکت کرد و ضمن بازدید از شرکت تعاونی گل و گیاه محلات به منظور شرکت در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به خمین سفر کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.