به گزارش ایرنا، محسن مددی روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: یکی از اقدامات شهرداری این است که مجوز ایجاد سازمان فرهنگی ورزشی را کسب کند تا بستر انعقاد قراردادهای حرفه ای با مربیان و بازیکنان در تیم های ورزشی زیرمجموعه شهرداری فراهم شود.
وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته با بازیکنان شاغل در تیم های ورزشی زیرمجموعه شهرداری تسویه حساب شد و تلاش می شود تا مجوز حرفه ای برای تیم فوتسال شهرداری گرفته شود.
مددی گفت: موضوع تیمداری شهرداری به فرآیندهای اداری و اخذ مجوز سازمان فرهنگی ورزشی بستگی دارد و اولویت بر فراهم کردن زیرساخت ها و مقدمات لازم است.
معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: در نامه ای که از سوی وزارت ورزش به این نهاد ارسال شده شهرداری از تیمداری منع شده است اما، بحث تیمداری حرفه ای یا مبتدی و نحوه آن مهم است و به همین منظور مدیرعامل باشگاه شهرداری ساوه مکلف شده است که اقدامات لازم را برای تبدیل موسسه ورزشی شهرداری به سازمان فرهنگی ورزشی را فراهم کند و این ماموریت از اسفندماه گذشته در دستور کار قرار گرفت.
مددی در ادامه به موضوع پرداخت حقوق و مزایای پرسنل، پیمانکاران و کارگران شهرداری در سال گذشته پرداخت و افزود: با وجود بحران مالی شهرداری در حوزه خدمات شهری، یکی از اقدامات مهم حل مشکل پرداخت حقوق پیمانکاران و کارگران بود و در نشست های مکرر با شهردار و مدیریت شهری در پایان سال 96 پاداش و عیدی کارکنان حوزه خدمات شهری پرداخت شد.
وی اظهار کرد:تدابیر لازم در سال جاری برای تقویت درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده حلال مشکلات کمبود اعتبار به ویژه در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری، پیمانکاران و کارگران است.
معاون شهردار ساوه در مورد تردد و توقف کامیون ها در سطح خیابان و کوچه های ساوه گفت: این معضل تخریب آسفالت خیابان ها را در پی دارد که هزینه های سربار زیادی را برای مدیریت شهری در ترمیم خسارات فراهم می کند.
وی افزود: جلوگیری از تردد و توقف کامیون در شهر و کوچه ها نیاز به همکاری مشترک شهرداری و پلیس راهور دارد و شهرداری در این خصوص آمادگی کامل دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری ساوه، نبود امکانات تردد کمربندی در حاشیه شهر را عامل اصلی تردد خودروهای سنگین در درون این شهر دانست.
مددی گفت: پیش نویس طرحی در شهرداری تهیه شده و به زودی برای تعیین نحوه برخورد با تردد و توقف کامیون ها به پلیس راهور عرضه می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری ساوه در بخش دیگری از سخنانش گفت: شمار زیاد سرعت گیرها در معابر این شه علاوه بر ناخرسندی شهروندان موجب نارضایتی شهرداری نیز هست.
مددی بیان کرد: شورای ترافیک به تازگی مصوب کرده که سرعت گیرهای غیر ضروری پس از اقدامات کارشناسی از سطح معابر ساوه برچیده شود.
وی ادامه داد: اجرای هامپ (کاهش دهنده سرعت) به جای سرعت گیر امسال در ساوه در دستور کار قرار دارد که نمونه ای از آن در بلوار رسالت اجرا شده است.
معاون شهردار ساوه توضیح داد: کاهش دهنده سرعت یا سرعت کاه دارای شیبی ملایم و سطحی پهن تر از سرعت گیر است و باعث می شود خود به خود سرعت خودروهای عبوری کمتر شود.
مددی در ادامه به لزوم ایجاد سرپناه برای سگ های ولگرد سطح شهر اشاره کرد و گفت: در این راستا تاسیس مکان نگهداری سگ های ولگرد در منطقه ولیمان ساوه دنبال شده و قرارداد پیمانکار جدید با موضوع جمع آوری و نگهداری منعقد شده است.
وی همچنین در مورد دلایل جمع آوری سطل های زباله مکانیزه، گفت: بی توجهی برخی از شهروندان به ساعت بیرون گذاشتن پسماند باعث شده بود که این سطل ها شرایط غیربهداشتی داشته باشند و مردم از بوی آن ها آزار می دیدند.
معاون خدمات شهری شهرداری ساوه خاطرنشان کرد: مرکز آسیب های اجتماعی در ساوه فعال شده و نیاز است مکانی نیز برای نگهداری معتادان متجاهر یا متکدیان با همکاری ناجا ایجاد شود.
ساوه نخستین شهرستان استان مرکزی از نظر وسعت و دومین به لحاظ جمعیت و فعالیت های صنعتی پس از ازاک است.
این شهرستان 22 منطقه حاشیه ای و سکونتگاه غیر رسمی دارد.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.